۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۸
تدوین سند توسعه روستاها در کهگیلویه و بویراحمد/ اشتغال‌زایی روستایی توسط بنیاد علوی
در گفتگو با بازار عنوان شد؛

تدوین سند توسعه روستاها در کهگیلویه و بویراحمد/ اشتغال‌زایی روستایی توسط بنیاد علوی

یاسوج - معاون طرح آبادانی و پیشرفت بنیاد علوی گفت: توسعه اقتصادی و آبادانی در روستاها با پیشرفت و آبادانی برای هر منطقه و بر اساس ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود آن منطقه تدوین می شود.

فرهاد قادریان در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به تدوین سند توسعه روستاها در کهگیلویه و بویراحمد افزود: در این راستا باید از خواسته های مردم مطلع شد و اقدامات را بر اساس نیازها و خواسته های حقیقی ایشان انجام داد.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت نخبگان برای تدوین سند پیشرفت روستاها نقش مهمی دارد، گفت: هدف ما از تدوین سند، پیشرفت و آبادانی و توسعه اقتصادی است پس وقتی سند توسعه برگرفته از نیازمندی های خود مردم باشد، این مسیر پیاده سازی شده وسیله ای می شود که مردم توانمندتر شده و بر امورات خود مسلط شوند.

معاون طرح آبادانی و پیشرفت بنیاد علوی اظهار داشت: با توجه کردن به ظرفیتهای هر منطقه و اطلاع از نیازمندیها، مردم خود پای کار آمده و برای اجرای برنامه های که خود برنامه ریزی کرده اند همکاری می کنند.

وی افزود: بنیاد علوی نیز به عنوان یک پشتیبان و حمایت کننده مناطق محروم در در کنار مردم خواهد بود.

قادریان با بیان اینکه هر جا نیاز به حمایت بود، بنیاد ورود می کند، گفت: ما برای برنامه نویسی توسعه از بهترین اساتید استفاده کرده و برای اجرای سند نیز کمک و همکاری خواهیم داشت.

معاون طرح آبادانی و پیشرفت بنیاد علوی افزود: روستاهای بسیاری وجود دارد که حتی با ارائه امکانات و ایجاد تمام زیر ساخت‌های عمرانی، امروز خالی از سکنه هستند و این امر نشانگر توجه ویژه به خواسته های مردم و استفاده از پتانسیل‌های خاص در هر منطقه است.

قادریان تصریح کرد: برای رسیدن به توسعه در یک روستا، پل، جاده برق، آب  و گاز و دیگر زیرساخت‌ها نیاز است اما مهمترین عامل توسعه خود مردم و نیروی انسانی است.

وی افزود: پیرو ماموریت ابلاغی مقام معظم رهبری به بنیاد علوی، توانمند سازی مردم و اشتغال مناطق محروم در راستای تسلط بر سرنوشت و پیشرفت آبادانی از اولویت‌های بنیاد است.

قادریان اظهار داشت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری پیشرفت و توسعه باید برای تک تک آدم‌های یک منطقه باشد و همه مردم باید در این توسعه مخاطب قرار گیرند و طرح پیشرفت و آبادانی یک منطقه در قالب سندی که بر اساس استعدادها، ظرفیت و پتانسیل‌های بومی آن منطقه توسط خود مردم تدوین خواهد شد، انجام شود.

کد خبر: ۱۸٬۷۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha