۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۷
ترمینال جدید مهرآباد بدون کمک های دولتی ساخته می شود
مدیرعامل شرکت فرودگاهها:

ترمینال جدید مهرآباد بدون کمک های دولتی ساخته می شود

مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران گفت:به شرط رفع موانع، ظرف سه سال ترمینال جدید فرودگاه مهرآباد بدون نیاز به کمک های دولتی ساخته می شود.

به گزارش بازار، حمیدرضا سیدی در مراسم افتتاح باند ۲۹ چپ فرودگاه مهرآباد و آیین کلنگ زنی مرکز کنترل جدید فضای کشور و ترمینال بزرگ فرودگاه مهرآباد که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد گفت: پروژه اول که امروز به بهره برداری می رسد افتتاح باند بهسازی شده مهرآباد است که قدمتی ۶۰ ساله داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: این پروژه در دولت فعلی شروع شد اما برای انجام عملیات با مشکلاتی از جمله تامین گازوییل مواجه بودیم آنهم در کشوری که خود از این نعمات بهره مند است.

وی بابیان اینکه اگر این مشکلات نبود پروژه در زمان کمتری به بهره برداری می رسید افزود: به این دلیل که قرار است خارج از تهران فرودگاه جدید ساخته شود، مهرآباد سال هاست در محرومیت به سر می برد اما تاکنون این فرودگاه تعطیل نشده است.

سیدی خاطر نشان کرد: ترمینال یک و دو قدمتی ۷۰ ساله دارند و امروز جزو آثار باستانی محسوب می شوند و ترمینال ۴ و ۶ نیز سوله های صنعتی بودند.

وی با بیان اینکه کسانی که باید این مشکل را حل کنند مدیران سازمان هواپیمایی و شرکت فرودگاه‌ها هستند افزود: برای ساخت ترمینال جدید نیازی به اعتبار دولتی نداریم و تنها درخواستی که داریم رفع موانع موجود است تا ظرف سه سال به شرط رفع موانع، ترمینال بزرگ جدید فرودگاه ساخته شود.

مدیرعامل شرکت فرودگاهها تصریح کرد: بروز رسانی ناوبری هوایی از وظایف ماست و در حال حاضر با ۹۰۰ کارمند به ۱۵۰۰ پرواز عبوری خدمات رسانی صورت می گیرد.

وی تاکید کرد: بیش از ۲۰ سال از سن تجهیزات و ساختمان مرکز کنترل فضای کشور می گذرد و تصمیم گرفتیم مرکز پشتیبانی در زمینی به مساحت ۱۴ هزار متر ساخته می شود و با اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومانی ظرف مدت ۲ سال این ساختمان ساخته خواهد شد.

کد خبر: ۱۸۷٬۷۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha