۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴
۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان به حساب صندوق ملی مسکن تخصیص یافت
رییس هیات عامل صندوق ملی مسکن:

۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان به حساب صندوق ملی مسکن تخصیص یافت

رییس هیات عامل صندوق ملی مسکن از تخصیص ۶ هزار و ۶۰۰ میلیاردتومان منابع به حساب صندوق از خزانه دولت و بازپرداخت تسهیلات مسکن مهر خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مسعود رهنما رییس هیات عامل صندوق ملی مسکن در خصوص اساسنامه صندوق و رفع مشکلاتی که در برخی از مفاد آن وجود داشت و ابلاغ نهایی آن به منظور اجرایی و عملیاتی شدن، اعلام کرد: اساسنامه صندوق ملی مسکن به شکل رسمی ۱۸‌ آبان امسال و بعد از رفع ایرداتی که شورای نگهبان بر آن وارد کرده بود و با پیگیری‌های مستمر وزیر محترم راه و شهرسازی تایید و ابلاغ شد.

رییس هیات عامل صندوق ملی مسکن با تاکید بر اینکه علاوه بر رفع ایرادات اساسنامه مواردی از جمله آیین‌نامه داخلی، آیین‌نامه‌های استخدامی و سایر موارد در صندوق پیگیری و دنبال شده و به مرحله خوبی رسیده است، افزود: در صندوق ملی مسکن هم‌زمان موضوع اعتبارات، جذب منابع و سایر موارد نیز پیگیری شده است.

رهنما توضیح داد: هم‌اکنون ساختار سازمانی صندوق ترسیم و تدوین شده و در حال ارسال به سازمان امور اداری و استخدامی کشور است که بعد از تصویب، ساختار نیز معین و بر طبق آن عمل خواهد شد.

رهنما گفت: در حال حاضر حدود ۶ هزار و ۶۰۰ میلیاردتومان به حساب صندوق ملی مسکن واریز شده است که ۴ هزار و ۵۰۰ میلیاردتومان آن از خزانه دولت و از سوی سازمان برنامه و بودجه و نزدیک به ۲ هزار و ۱۰۰ میلیاردتومان نیز از طریق بازپرداخت تسهیلات مسکن مهر تخصیص یافته است.

وی همچنین از تشکیل جلسات متعدد با شرکت ها و سازمان های تابعه وزارت راه و شهرسازی از جمله شرکت بازآفرینی شهری ایران، شرکت عمران شهرهای جدید و سازمان ملی زمین و مسکن برای اجرایی و عملیاتی شدن حمایت و تامین مالی طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: جلسات متعدد با شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی به منظور ایجاد هم‌افزایی و همگرایی طی این هفته برگزار شده است تا بتوانیم بخشی از منابع را در قالب تامین سرمایه و بازارگردانی ایجاد کنیم و بتوانیم با ایجاد ارزش افزوده، منابعی را برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن به دست آوریم.

وی در خصوص آیین‌نامه داخلی و سایر آیین‌نامه‌هایی که برای شروع به کار صندوق ملی مسکن موردنیاز است اعلام کرد: طبق قانون تصویب آیین نامه های داخلی، مالی و مقرراتی و سایر آیین نامه ها توسط هیات امنا به تصویب خواهد رسید که به پیشنهاد رییس هیات عامل در جلسه هیات امنا مطرح می‌شود و با تصویب هیات امنا رسمیت پیدا خواهد کرد.

کد خبر: ۱۸۷٬۶۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha