۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰
عدم توسعه گلخانه‌ها در فارس| پنجره واحد گلخانه‌ها تاسیس شود
استاندار فارس انتقاد کرد؛

عدم توسعه گلخانه‌ها در فارس| پنجره واحد گلخانه‌ها تاسیس شود

شیراز- استاندار فارس از عدم توسعه گلخانه‌ها در این استان انتقاد و خواستار ایجاد پنجره واحد گلخانه‌ها شد.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، محمد هادی ایمانیه در جلسه ستاد گلخانه های فارس در شیراز، بر لزوم هدایت کشاورزان به سمت مشارکت در تاسیس گلخانه‌ها تاکید کرد و افزود: یکی از وظایف فرمانداران استان توجه و همکاری در تاسیس گلخانه‌ها در شهرستان‌هاست به آن دسته از متقاضیان که اقدام به احداث و راه اندازی گلخانه کنند در قالب صندوق مسئولیت اجتماعی تسهیلات کم بهره و ارزان قیمت پرداخت می شود.

وی افزود: ستاد گلخانه‌های استان، عملکرد فرمانداران را به شکل مقایسه‌ای در دوره سه ماهه گزارش کند. در بحث ایجاد گلخانه ها مشکل اصلی بحث تامین آب است اما هستند استان‌هایی که مشکلات آبی شدیدتر از فارس دارند اما چند برابر استان ما گلخانه دارند.

وی، بر لزوم ارائه پاسخ به استعلامات ظرف دو هفته تاکید کرد و افزود: عدم پاسخ به استعلامات از سوی هر دستگاهی به منزله مثبت بودن نظر آن دستگاه است. ظرف یک ماه آتی حداقل یک جلسه از سوی کارگروه حمایت از سرمایه گذاری و رفع موانع تولید ویژه ستاد گلخانه ها برگزار شود.

استاندار فارس، از مدیر کل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری فارس خواست که تا پایان امسال برای احداث یک هزار هکتار گلخانه سرمایه گذار جذب کند.

ایمانیه، با اشاره به بهره‌برداری از شبکه فاضلاب شهرها، از مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی خواست تا شرایط استفاده از پساب شهرها و همچنین استفاده از آب خیلج فارس را از نظر کیفیت و سایر جنبه‌ها برای بهره‌گیری در گلخانه ها بررسی کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس نیز در این نشست با تاکید بر اینکه سطح گلخانه‌های در دست احداث این استان طی سال جاری بالغ بر دو هزار هکتار است، گفت: ۹۸۶ هکتار از گلخانه‌های مذکور، پیشرفت فیزیکی بالای ۱۵ درصد دارند.

مجتبی دهقان پور با اشاره به اینکه دولت برای اجرای سامانه های نوین آبیاری تا ۸۵ درصد یارانه پرداخت می کند اما در توسعه گلخانه‌ها سیاست تشویقی نداریم، افزود: از پیشنهادات این سازمان به منظور توسعه گلخانه ها، به وزارت جهاد کشاورزی اعطای یارانه به متقاضیان احداث گلخانه بوده که پس از اجرا و تایید کارگروه مربوطه ۱۵ درصد از هزینه‌های تایید شده، به عنوان کمک بلاعوض پرداخت می شود.

دهقان پور اظهار کرد: موافقت اولیه با این طرح صورت گرفته و در صورت نهایی شدن در سطح ۱۰۰ هکتار در این استان اجرا می شود.

کد خبر: ۱۸۷٬۶۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha