۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹
۱۴۰ واحد تولیدی استان سمنان تسهیلات رونق تولید دریافت کرد
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

۱۴۰ واحد تولیدی استان سمنان تسهیلات رونق تولید دریافت کرد

سمنان- تشنه دل رئیس سازمان صمت استان سمنان از پرداخت تسهیلات رونق تولید به ۱۴۰ واحد تولیدی استان در سال جاری خبر داد و گفت: تامین نقدینگی به مثابه یکی از موانع تولید در دستور کار قرار دارد.

علی تشنه دل در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه از جمله مشکلات واحد های تولیدی استان سمنان می توان به کمبود نقدینگی، ماشین آلات فرسوده، بدهی، مسائل حقوقی و ... اشاره کرد، تاکید داشت: برای تامین سرمایه در گردشگر و نقدینگی مورد نیاز واحد های تولیدی، تسهیلات رونق تولید داده می‌شود.

وی با بیان اینکه در سراسر استان سمنان و از ابتدای سال جاری ۱۴۰ واحد تولیدی وام رونق تولید پرداخت شده است، افزود: یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان مجموع این تسهیلات بوده است.

۶۰واحد کشاورزی هم تسهیلات دریافت کردند

رئیس صمت استان سمنان با بیان اینکه ۸۰ واحد صنعتی از ابتدای سال جاری توانسته‌اند تسهیلات رونق تولید دریافت کنند، گفت: ۶۰ واحد کشاورزی نیز توانسته اند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

تشنه دل با بیان اینکه یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان وام بهین یاب و رونق تولید از ابتدای سال جاری به واحدهای صنعتی استان سمنان پرداخت شده است، گفت: مجموع تسهیلات پرداختی به واحدهای کشاورزی استان ۵۶ میلیارد تومان بوده است.

از ابتدای سال جاری ۱۴۰ واحد تولیدی وام رونق تولید پرداخت شده است

وی با بیان اینکه تعامل بانک های عامل استان برای پرداخت تسهیلات رونق تولید در استان خوب بوده است، تاکید کرد: انتظار داریم این تعامل، روند خود را حفظ کند چرا که دولت در یک سال اخیر توانسته اقدامات مثبتی را در راستای خارج شدن واحد های صنعتی از رکود بردارد.

متقاضیان در صف

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه کماکان ۲۸۰ واحد تولیدی در استان متقاضی دریافت تسهیلات رونق تولید هستند، ابراز کرد: پرونده ۱۴۰ واحد در دست بررسی توسط بانک های عامل است.

تشنه دل با بیان اینکه ۱۴۰ واحد دیگر نیز در حال تکمیل پرونده هستند تا بتوانند از تسهیلات رونق تولید بهره بگیرند، تاکید کرد: مجموعاً این ۲۸۰ واحد تولیدی معادل سه هزار میلیارد تومان تسهیلات دریافت خواهند کرد که در کنار خروج از رکود و ارتقای تولید، شاهد اشتغال فراوانی نیز در استان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه پرونده متقاضیان تسهیلات رونق تولید در کارگروه رفع موانع و رونق تولید بررسی و سپس به بانک های عامل ارجاع داده می شود، افزود: بانک های عامل پس از بررسی پرونده نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام می کنند.

رئیس صمت استان سمنان با بیان اینکه کارگروه رونق تولید استان سمنان در سال جاری مشکلات بیش از ۲۷۰ واحد تولیدی استان را بررسی کرده است، گفت: برخی از این واحد ها نیازمند وام و مساعدت هایی بودند که صورت گرفته است.

کد خبر: ۱۸۷٬۶۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha