۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶
تعرفه‌های زیان آور دوران ترامپ در رقابت آمریکا و چین
رئیس صندوق بین المللی پول هشدار داد

تعرفه‌های زیان آور دوران ترامپ در رقابت آمریکا و چین

رئیس صندوق بین المللی پول درباره رقابت آمریکا و چین هشدار داد و تعرفه‌های دوران ترامپ را زیان آور خواند.

به گزارش بازار، جورجیوا رئیس صندوق بین‌المللی پول نسبت به خطرات رقابت بین چین و ایالات متحده برای اقتصاد جهانی هشدار داد و در عین حال تعرفه‌های اعمال شده بر واردات کالاهای چینی در زمان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور وقت آمریکا را زیان آور توصیف کرد. کریستالینا جورجیوا، رئیس صندوق بین‌المللی پول در مصاحبه‌ای با واشنگتن پست گفت: ممکن است پیامد این موضوع ورود به دنیایی فقیرتر باامنیت کمتر باشد.

من در زمان اولین جنگ سرد در آن سوی پرده آهنین(اشاره به شوروی سابق و کشورهای زیر سلطه ی آن) زندگی کردم. جورجیوا که در بلغارستان به دنیا آمده و بزرگ شده، در این مصاحبه گفت درگیرنمودن نسلی دیگر در جنگ سرد دوم بسیار غیرمسئولانه است.

جو بایدن، رییس جمهور آمریکا هنوز نتوانسته سیاست کلیدی مربوط به تعرفه های گمرکی بر کالاهای چینی را که توسط سلف وی(دونالد ترامپ رییس جمهور سابق آمریکا) تعیین شده و میلیاردها دلار برای واردکنندگان آمریکایی هزینه ایجاد نموده، حل و فصل کند.

جورجیوا درباره تعرفه‌های دوران ترامپ گفت: تامل درخصوص این اقدامات و اقدامات متقابلی که ممکن است از سوی طرف مقابل انجام شود حائز اهمیت است.

تیم بایدن ماه‌ها و به روش های مختلف درگیر کاهش هزینه‌های عوارض تحمیل‌شده بر واردات کالاهای چینی بود تا تورم را کنترل کند. منابع مطلع در ماه آگوست به رویترز گفتند که تمرین‌های نظامی چین در اطراف تایوان باعث شد مقامات دولت بایدن نظر خود درخصوص لغو برخی تعرفه‌ها یا اعمال بالقوه برخی از تعرفه های دیگر بر پکن را موردبررسی مجدد قرار دهند.

در آن ماه پکن پس از دیدار نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از تایپه، مانورهای نظامی خود را در چند مرحله در تنگه تایوان برگزار کرد و از آن زمان به فعالیت‌های نظامی خود در آن منطقه از جمله عبور جت‌های جنگنده ادامه داده است.

روابط بین دو اقتصاد بزرگ جهان در سال‌های اخیر بر سر موضوعاتی مانند تعرفه‌ها، تایوان، مالکیت معنوی، امنیت سایبری، حذف استقلال هنگ‌کنگ و منشاء شیوع ویروس کرونا و مواردی دیگر متشنج شده است.

کد خبر: ۱۸۷٬۶۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha