۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۹
ضرورت تأمین برق شهرک صنعتی بیلوردی هریس
معاون اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی تاکید کرد؛

ضرورت تأمین برق شهرک صنعتی بیلوردی هریس

تبریز- معاون اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی بر ضرورت تأمین برق شهرک صنعتی بیلوردی هریس تاکید کرد.

به گزارش بازار، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی در سفر به شهرستان هریس، ضمن بازدید از چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی بیلوردی، مسائل و مشکلات بخش صنعت و تولید این شهرستان را در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بررسی کرد.

محمد کلامی در این جلسه با تأکید بر عزم مدیران استانی برای تحرک بخشی به اقتصاد مناطق پیرامونی کلانشهر تبریز و توسعه متوازن در نقاط مختلف استان، خواستار تعامل حداکثری مدیران ادارات و سرپرستان بانک‌های عامل برای بازگشایی مسیر تولید و جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی در نواحی مستعد و به ویژه شهرستان هریس شد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بی بدیل شهرک صنعتی بیلوردی از لحاظ موقعیت ممتاز قرارگیری در مجاورت بزرگراه تبریز، هریس ، اهر به عنوان نزدیکترین و امن ترین بزرگراه در جوار کلانشهر تبریز، بر عزم جدی مقامات استانی جهت ارتقای جایگاه این شهرک به عنوان شهرک صنعتی برتر استان تاکید کرد.

کلامی، رفع مشکلات مالی و نقدینگی صنایع شهرستان را از اولویت‌های اصلی این ستاد تسهیل دانست و بر بررسی موارد مطرح شده توسط مدیران صنایع شهرستان تاکید کد.

وی همچنین بر علاج بخشی مشکلات سد اربطان و احداث سد هرزه ورز و تأمین برق شهرک صنعتی بیلوردی تاکید و خواستار مساعدت مدیران کل و تسریع در رفع موانع آنها شد.

کلامی گفت: در شهرک بیلوردی، واحدهای غیرفعال خلع ید و با تأمین برق مورد نیاز، این شهرک را تبدیل به کارگاه سازندگی در منطقه و شهرک صنعتی برتر می‌کنیم.

وی افزود: در بحث تأمین برق و انرژی در شهرستان هریس تصمیم گیری شد که در سطح استانی و ملی برای رونق بیشتر شهرستان و استفاده از ظرفیت‌های گردشگری و معادن شهرستان که جزو پیشران‌های توسعه در منطقه است، بررسی و اقدام کلی صورت گیرد.

جلیل‌وند، فرماندار هریس هم در این نشست با ارائه گزارشی از وضعیت بخش تولید و توانمندی‌های معدنی، صنعتی و کشاورزی شهرستان، بر لزوم استمرار حمایت‌های دولت و مجلس از روند توسعه شهرستان هریس و تسهیل روند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای بهره‌مندی از معادن منطقه و ایجاد شهرک‌ها و نواحی صنعتی بویژه صنایع پایین دستی مس تاکید کرد.

کد خبر: ۱۸۷٬۵۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha