۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۸
۴۴ تعاونی جدید در استان قزوین تشکیل شد
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

۴۴ تعاونی جدید در استان قزوین تشکیل شد

قزوین– مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین گفت: سال گذشته ۴۴ تعاونی با گرایش‌های مختلف با عضویت ۴۲۸ نفر و یک میلیارد و ۴۳۵ هزار ریال سرمایه گذاری در استان تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از روابط عمومی اداره کار استان قزوین، رضا گروسی روز یکشنبه افزود: امروزه نقش سازنده تعاونی‌ها در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی به خصوص در جوامعی که در این زمینه دارای تشکیلات منسجم‌تری هستند به طرز چشمگیری احساس می‌شود.

وی اضافه کرد: صاحب نظران کشورهای در حال توسعه نیز گسترش و نهادینه کردن فرهنگ تعاون را در باورهای اقشار گوناگون جامعه به شکلی جدی مورد توجه و مطالعه قرار داده‌اند.

گروسی افزود: در کشور ما نیز با توجه به اینکه توجه به معیشت مردم از اساسی‌ترین برنامه‌های بخش اجرایی کشور محسوب می‌شود بنابراین تلاش شده است در برنامه توسعه و سند چشم انداز فرصت‌ها، امکانات، اطلاعات و کار و سرمایه گذاری به گونه‌ای برابر در اختیار مردم قرار گیرد.

وی افزود: در این راستا بخش تعاون یکی از مردمی‌ترین بخش‌های اقتصاد است و باید سهم بیشتر و مسئولیت سنگین‌تری را برای تامین معیشت و رفاه مردم ایفا نماید.

گروسی با اشاره به مهمترین اقدامات صورت گرفته بخش تعاون در استان، افزود: تشکیل ۴۴ تعاونی جدید، ایجاد فرصت‌های شغلی، نظارت بر تعاونی‌ها، ترویج و بسترسازی فرهنگ تعاون از طریق رسانه‌های جمعی، پیگیری صادرات تعاونی‌ها، برگزاری همایش‌ها و جشنواره تعاونی‌های برتر و شناسایی و تعیین تکلیف تعاونی‌های غیرفعال از جمله این اقدامات بوده است.

وی اضافه کرد: در سال گذشته با حمایت‌ها و اقدامات صورت گرفته هفت هزار و ۵۴۶ هزار دلار کالا توسط تعاونی‌های استان به کشورهای هدف صادرات شد که نقش مهمی در رونق اقتصادی و اشتغالزایی در استان و کشور داشت.

گروسی افزود: برگزاری دوره‌های آموزش حضوری برای تعاونی‌ها به مدت ۱۰ هزار نفر ساعت، نظارت بر حسن اجرای قانون تعاون در شرکت‌های تعاونی فعال به تعداد ۸۲۶ مورد، انجام یک طرح تحقیقاتی در قالب میکروپروژه و برگزاری مراسم چهاردهمین جشنواره تقدیر از تعاونی‌های برتر از دیگر اقدامات صورت گرفته در این زمینه بوده است.

کد خبر: ۱۸٬۷۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha