۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۶
 سایه بحران تازه بر اقتصاد آمریکا
وزیر خزانه‌داری آمریکا مطرح کرد

سایه بحران تازه بر اقتصاد آمریکا

وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت: عدم افزایش سقف بدهی از سوی نمایندگان، تهدیدی بزرگ علیه رتبه اعتباری و عملکرد بازارهای مالی در این کشور است.

به گزارش بازار، جانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا، در واکنش به اختلافات موجود در کنگره این کشور بین دمکرات‌ها و جمهوری‌خواهان هشدار داد در صورتی که نمایندگان برای بالا بردن سقف بدهی این کشور به توافق نرسند شاهد تهدیدی بزرگ علیه رتبه اعتباری و عملکرد بازارهای مالی در آمریکا خواهیم بود.

یلن طی مصاحبه‌ای در دهلی نو گفت که هنوز امکان همکاری با جمهوری‌خواهان در برخی مسائل وجود دارد، اما افزایش سقف بدهی آمریکا غیرقابل مذاکره است.

برخی نمایندگان جمهوری‌خواه تهدید کرده‌اند که از موضوع رسیدن بدهی آمریکا به سقف خود به عنوان اهرمی برای دریافت امتیاز از رئیس جمهور آمریکا استفاده خواهند کرد. تا پیش از این سقف بدهی آمریکا ۳۱.۴ تریلیون دلار تعیین شده و هم‌اکنون به ۳۱.۲ تریلیون دلار تعیین شده است.

کارشناسان هشدار داده‌اند که در صورت عدم افزایش سقف بدهی آمریکا، این موضوع در سال ۲۰۲۳ به یک بحران تبدیل خواهد شد. در سال ۲۰۱۰ و زمانی که کنگره دست جمهوری‌خواهان بود و دولت دمکرات در کاخ سفید روی کار بود، مخالفت آن‌ها با بالا بردن سقف بدهی، آمریکا را تا مرز نکول و عدم توانایی در پرداخت تعهدات سوق داد و باعث شد تا برای نخستین بار رتبه اعتباری امریکا از سوی موسسه استاندارد اند پورز کاهش یابد.

یلن در پاسخ به این سوال که آیا پیش از از دست رفتن اکثریت دمکرات در مجلس نمایندگان، دولت باید برای افزایش سقف بدهی اقدام کند، گفت: به شدت به بالا بردن سقف بدهی نیاز است.

کد خبر: ۱۸۷٬۴۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha