۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰
کار و تلاش بدون وقفه مرا به سود کلان رساند

کار و تلاش بدون وقفه مرا به سود کلان رساند

من تمام وظایف خودرابه درستی انجام دادم وبه این دلیل بودکه توانستم به سود فراوان درحوزه روتختی برسم وکارآفرین برتردرزمینه تولیدروتختی ترمه وسه بعدی وغیره که ادامه درباریشان بیشتر توضیح خواهم دادم شوم.

روتختی ترمه

در گذشته اکثر خانواده ها برای خواب از لحاف و تشک های سنتی و دست دوز استفاده می کردند ولی با گسترش فرهنگ استفاده از تخت خواب، سرویس های روتختی ترمه نیز پای خود را به درون خانه ها باز کردند. روتختی نیز به مانند اکثر لوازم منزل که در سال های اخیر وارد خانه¬ی خانواده ها شده و می توان به جرات ادعا نمود که با تنوع بی نظیر خود به کالای خواب محبوب بدل شد .لازم به ذکر است که انواع روتختی ها فارق از هر جنس و سن و سلیقه ای است و از جذابترین طرح آن می توان به روتختی دخترانه و روتختی پسرانه اشاره کرد . ما در این مقاله سعی داریم شما را با مفهوم کلی روتختی و اجزای مکمل آن بیشتر آشنا کنیم.

یک سرویس یا ست روتختی به مجموعه ای چند تکه ای، دوخته شده از پارچه های ملافه ای جهت استفاده هنگام خواب بر روی تخت خواب گفته می شود. از میان تکه های لیست شده در زیر، یک سرویس روتختی می تواند شامل یک یا چندین تکه از آنها باشد. که در ادامه به تفضیل هر کدام را برای شما توضیح خواهم داد.

روتختی دو نفره

روتختی دو نفره، نوعی پارچه گران‌بهای بافته‌شده از الیاف بسیار لطیف است که از صنایع دستی نساجی نفیس ایران می‌باشد. پارچه ترمه از دو سری نخ تار و پود از جنس ابریشم و پشم مرغوب با الیاف بلند تشکیل شده که با دست بافته شده است به نحوی که پود در پشت پارچه به صورت آزاد و با تراکم پودی بالا میباشد. نخ‌ها با رنگ‌های گیاهی و مواد مصنوعی طبیعی، و بیشتر به رنگ‌های عنابی، قرمز، سبز، نارنجی و مشکی رنگرزی می‌شوند.

نقش‌های منحنی مانند بته جقه و گل‌های شاه‌عباسی در رنگ‌های مختلف در ترمه به کار می‌رود. برخی از نقش‌های متنوع ترمه بافی عبارتند از بته جقه، گل‌های شاه عباسی، بته خرقه، شاخ گوزنی، امیری، راه راه (محرمات)، بته سروی و بته بادامی.

ترمه با طرح‌های بسیار متنوعی در نقاط مختلف ایران بافته می‌شود و یزد یکی از زیباترین ترمه ها را در بین شهرهای ایران داراست.

کار و تلاش بدون وقفه مرا به سود کلان رساند

روتختی سه بعدی

فرایند تولید روتختی سه بعدی تحت تاثیر حرارت بالا بوده و طبیعتاً اگر در انتخاب جنس الیاف به کار رفته جهت تولید آن، دقت لازم را نکنیم محصول نهایی به علت قرار گرفتن در معرض حرارت بالا کیفیت مطلوب را از دست می دهد.

در نتیجه هنگام تولید سعی می شود از بهترین الیاف موجود در بازار استفاده شود.

حال چگونه میتوان به صورت بصری و با مشاهده، از کیفیت تقریبی محصول مورد نظر اطمینان حاصل نمود.

برای پاسخ به این سوال باید گفت توجه به طرح و تطابق طرح مورد نظر با محصول نهایی می تواند جوابگوی این موضوع باشد.

طبیعتاً هر اندازه کیفیت طرح بالاتر باشد به این معنا است که از الیاف باکیفیت تری استفاده شده و در نتیجه این کالا ارزش خرید بالایی دارد.

نکته دیگری که باعث افزایش محبوبیت این قبیل کالای خواب می شود قابلیت سفارشی بودن طرح های به کار رفته جهت تولید آن است و خریداران می توانند طرح پیشنهادی خود را ارائه داده تا محصولی مطابق با نیاز آنها طراحی و ارائه شود.

کار و تلاش بدون وقفه مرا به سود کلان رساند

کد خبر: ۱۸۷٬۴۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha