۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴
راه‌اندازی دفاتر تسهیل‌گری روستایی در تفرجگاه‌های استان فارس
معاون گردشگری استانداری فارس خبرداد؛

راه‌اندازی دفاتر تسهیل‌گری روستایی در تفرجگاه‌های استان فارس

شیراز- معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس از راه اندازی دفاتر تسهیل‌گری روستایی به منظور رفع مشکلات تفرجگاه‌های استان خبرداد.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، محمد فرخ‌زاده در جلسه شورای عالی توسعه گردشگری استان فارس از واگذاری دو تفرجگاه تفریحی گردشگری مارگون و تنگ براق به اداره کل میراث فرهنگی استان خبر داد و اظهار داشت: مقرر شد تا این دو تفرجگاه با هدف ساماندهی اصولی و اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری مجددا به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری واگذار شود.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس خاطرنشان کرد: در خصوص تفرجگاه تفریحی تنگ براق با توجه به اینکه بستر رودخانه تصرف شده است در صورتی که اتفاقی رخ دهد منجر به تلفات جانی خواهد شد.

وی همچنین اضافه کرد: در تفرجگاه تنگ براق اقلید تأسیساتی که به صورت غیر مجاز در بستر رودخانه ایجاد شده‌اند جمع‌آوری خواهد شد.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس همچنین رفع مشکلات تفرجگاه‌های استان را نیارمند راه‌اندازی دفاتر تسهیل‌گری روستایی دانست و نوید داد: در این خصوص ۱۰ دفتر تسهیل‌گری روستایی در راستای ساماندهی مناطق تفریحی با سهولت بیشتری انجام خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس نیز در خصوص ساماندهی تفرجگاه‌های تفریحی گردشگری استان، گفت: در حال حاضر بی‌نظمی که در خصوص این تفرجگاه‌ها وجود دارد به دلیل وجود دستگاه‌های اجرایی بسیاری است که نسبت به آن ادعای مالکیت دارند و با توجه به عدم رعایت حریم رودخانه در این تفرجگاه‌ها منجر به غرق شدن و فوت برخی از گردشگران می‌شود.

مؤید محسن‌نژاد افزود: اگر قرار است تکلیفی بر عهده میراث گذاشته شود، فرمانداران هر شهرستان باید بدانند که میراث فرهنگی باید اختیار کامل داشته باشد و هیچ کس حق دخالت در امور این دستگاه اجرایی نداشته باشد و قوانین سایر دستگاه‌ها هم اعلام شود.

وی بر ارائه اختیارات کامل به اداره کل استان تأکید کرد و در ادامه این جلسه نیز فرماندار شهرستان سپیدان در سخنانی در خصوص تفرجگاه مارگون، بیان کرد: تفرجگاه آبشار مارگون تا ۵ سال گذشته در اختیار مجموعه میراث فرهنگی بود و یک بودجه ملی داشت، اما این بودجه حذف شد و در حال حاضر زیرساخت‌ها و خدماتی که مقرر شد در این مکان احداث شود، رها شده است.

کد خبر: ۱۸۷٬۳۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha