۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵
اراده تولیدکنندگان پوشاک برای صادرات
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک مطرح کرد

اراده تولیدکنندگان پوشاک برای صادرات

رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک ایران گفت: تولید کنندگان پوشاک اراده زیادی برای تولید پیدا کرده اند که بتوانند تولیدات خود را هم در بازار داخلی بفروشند و هم محصولات خود را به بازارهای دیگر صادر کنند.

به گزارش بازار، ابوالقاسم شیرازی رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک ایران در نشست کارشناسی با تحریریه تجارت خارجی گفت: بر اساس آمار وزارت صمت هدف‌گذاری صادراتی پوشاک برای سال جاری ۸۴ میلیون دلار بوده که با حمایت از بنگاه‌های تولیدی پوشاک میتوان به هدف مورد نظر رسید.

شیرازی گفت: وزارت صمت در سال‌های گذشته تلاش‌هایی جدی برای تولید و صادرات پوشاک انجام داده است. از سوی دیگر نیز تولید کنندگان پوشاک اراده زیادی برای تولید پیدا کرده اند که بتوانند تولیدات خود را هم در بازار داخلی بفروشند و هم محصولات خود را به بازارهای دیگر صادر کنند.

وی افزو: وجه تمایز صنعت پوشاک با دیگر صنایع اشتغال‌زایی و ارزش افزوده بالای این صنعت است. تولید پوشاک در کشورمان فقط ۵ درصد در بنگاه‌های بزرگ و صنعتی و ۹۵ درصد در بنگاه‌های متوسط و کوچک انجام میشود. وجه تمایز صنعت پوشاک با دیگر صنایع اشتغال زایی و ارزش افزوده بالای این صنعت است.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک ایران با اشاره به مشکلات در سر راه تولید کنندگان پوشاک بیان کرد: از عمده‌ترین مشکلات پیش روی تولیدکنندگان رکود بازار، نوسانات ارز، افزایش سالانه مالیات برای واحدهای تولیدی و ندادن تسهیلات به بنگاه‌های تولیدی کوچک و متوسط پوشاک است.

همچنین شیرازی درباره راهکارهای برای رفع موانع صادرات بیان کرد: یکی از راهکارها برای کمک به صنعت پوشاک برگزاری نمایشگاه‌های بین المللی با کمک اتحادیه صنفی پوشاک است تا بنگاه‌های متوسط با برندهای مختلف در نمایشگاه بتوانند تولیدات خود را برای فروشندگان داخلی و بازارهای خارجی معرفی کنند. از دیگر راهکارهای کمک به صنعت پوشاک دادن تسهیلات برای خرید مواد اولیه و دادن زمین با قیمت ارزان برای ساخت تولیدی و انبار البسه است.

کد خبر: ۱۸۷٬۳۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha