۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۳
بیش از ۵۰۰ نقطه حادثه خیز جاده‌ای نیازمند اصلاح فوری
عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس مطرح کرد

بیش از ۵۰۰ نقطه حادثه خیز جاده‌ای نیازمند اصلاح فوری

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به وجود بیش از ۵۰۰ نقطه حادثه خیز و خطرناک در جاده‌های کشور بر ضرورت اصلاح و رسیدگی فوری به آنها تاکید کرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، رحیم زارع در رابطه با وضعیت راه‌های کشور گفت: پس از انقلاب اسلامی اقدامات بسیار خوبی برای توسعه جاده‌های کشور صورت گرفته و به نسبت رشد جمعیت و تعداد وسایل نقلیه، جاده‌های نیز رشد قابل توجهی داشته است اما آنچیزی که هم اکنون با آن دیگری هستیم، بحث نگهداری جاده و رفع نقاط حادثه خیز است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بیش از ۵۰۰ نقطه حادثه خیز و پر خطر در کشور وجود داشته که نیازمند اصلاح و رسیدگی فوری است افزود: متاسفانه برخی از جاده‌های کشور به قتلگاه تبدیل شده که سالانه تعداد زیادی از هموطنانمان را به کام مرگ می کشاند.

وی با بیان اینکه مسئولان وزارت راه کمبود اعتبارات را دلیل اصلی عدم رسیدگی به جاده‌های کشور عنوان می‌کنند، اظهار کرد: در قانون بودجه سال جاری کمک‌های به وزارت راه و شهرسازی در حوزه راه‌ها کشور شده است اما متاسفانه توزیع اعتبارات در استان‌ها مطابق با استاندارد مشخص نبوده است. این شیوه توزیع موجب شده بسیاری از مناطق کمتر توسعه یافته و یا محروم مجددا در حاشیه قرار گرفته و پیشرفتی نداشته باشند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار کرد: توسعه ی اقتصادی هر منطقه بر اساس ظرفیت های مختلفی صورت می‌گیرد، که یکی از مهمترین آنها زیرساخت های ارتباطی و حمل و نقل جاده ای است. لذا برای بهبود وضعیت مناطق محروم ابتدا باید مسیرهای دسترسی آنها را درست کنیم. ضمن اینکه ایران در منطقه بسیار مناسب و ژئوپلوتیکی قرار گرفته و توسعه راه‌های آن موجب بهره مندی از ظرفیت ترانزیت منطقه شده که ارزش افزوده بسیار زیادی را برای کشور به همراه دارد، از این رو دولت باید اهتمام جدی‌تری برای توسعه راه‌های مواصلاتی و بهبود وضعیت راه‌ها و همچنین اصلاح نقاط حادثه خیز داشته باشد.

کد خبر: ۱۸۷٬۳۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha