۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴
مرکز پژوهش و تحقیق شرکت فرودگاه‌ها راه‌اندازی می‌شود
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها:

مرکز پژوهش و تحقیق شرکت فرودگاه‌ها راه‌اندازی می‌شود

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از راه‌اندازی مرکز پژوهش و تحقیق این شرکت در آینده خبر داد و گفت: به دنبال استفاده حداکثری از توان و ظرفیت درون و برون سازمانی هستیم.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حمیدرضا سیدی معاون وزیر راه و شهرسازی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در مراسم گرامیداشت روز جهانی الکترونیک هواپیمایی، ضمن تبریک به متخصصان این حوزه اظهار کرد: اگر ارزش کارمندان به خوبی دانسته نشود، در واقع هیچ کار مثبتی برای شرکت انجام نشده است و بر همین اساس، به دنبال افزایش حداکثری رضایت و اطمینان خاطر کارکنان شرکت فرودگاه‌ها به خصوص در اداره کل ارتباطات و الکترونیک هواپیمایی هستیم.

معاون وزیرو مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها در ادامه درباره آخرین وضعیت اساسنامه گفت: آیین‌نامه جدید با تکیه بر توان داخلی و ظرفیت کارکنان شرکت فرودگاه‌ها تهیه و تنظیم شده است.

سیدی تصریح کرد: بعد از سال‌ها هرآنچه نیاز داشتیم و مستلزم وجاهت قانونی بود، در اساسنامه جدید ذکر شده است و با تصویب آن بسیاری از حقوق کارکنان و بازنشستگان محقق خواهد شد.

وی با بیان اینکه تهیه تجهیزات الکترونیک هواپیمایی همواره جزو اولویت‌های کاری هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها بوده است، گفت: اکنون با وجود تحریم‌های ناجوانمردانه دشمنان باید دغدغه‌های تجهیزاتی متخصصان الکترونیک هواپیمایی برطرف شود و ما برای تحقق این هدف از مشاوره و کمک انجمن متخصصان الکترونیک هواپیمایی نیز بهره خواهیم برد.

معاون وزیر، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در پایان درباره کمبود نیروی کار در اداره کل ارتباطات و ناوبری هوایی گفت: خوشبختانه جلوی تبدیل شدن پست‌های فنی گرفته شده است و درحال رایزنی برای افزایش سهمیه جذب نیروی کار هستیم.

عضو هیات مدیره و راهبر فرودگاه بین‌المللی مهرآباد در ارتباط ویدیویی در مراسم روز جهانی الکترونیک هواپیمایی گفت: در دو سال اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا، هرچند استرس بسیار زیادی حاکم بر کار بود اما متخصصان الکترونیک باجدیت امور مربوط به خود را انجام دادند.

ابراهیم مرادی اظهار کرد: در سال گذشته با حمایت مدیران ستادی شرکت فرودگاه‌ها، پروژه بهسازی طبقه هشتم برج مراقبت پرواز فرودگاه مهرآباد به سرانجام رسید.

وی افزود: نصب دو دستگاه X-RAY در فرودگاه مهرآباد از دیگر اقداماتی بود که سال گذشته انجام شد و اکنون به دنبال پیگیری ویژه اتوماسیون فرودگاه هستیم.

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نیز در مراسم روز جهانی الکترونیک هواپیمایی، به بیان اقدامات مهم اداره کل ارتباطات و ناوبری هوایی طی یک سال گذشته پرداخت و از پیگیری مطالبات کارکنان این حوزه خبر داد.

مسعود نیکبخت درباره وضعیت رادار شیراز گفت: سیستم این رادار به‌روزرسانی خواهد شد و ما به دنبال آن ارتباطات کلامی مورد نیاز برقرار می‌شود.

وی با اشاره به دغدغه های متخصصان الکترونیک هواپیمایی شرکت فرودگاه‌ها گفت: ما گام به گام به دنبال پیگیری مطالبات کارکنان این حوزه هستیم و این اطمینان را می‌دهیم که مدیران شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران برای ایجاد آرامش ذهنی کارکنان تلاش می کنند.

مدیرکل ارتباطات و ناوبری شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، ضمن گرامیداشت روز الکترونیک هواپیمایی، ضمن تشکر از تلاش بی وقفه همکاران خود در این حوزه گفت: تمام زحمات حوزه ارتباطات و ناوبری هوایی و نیز کنترل پنج هزار تجهیزات و سامانه بر شانه های ۶۶۸ نیروی کار است.

سیامک بهنام اظهار کرد: اکنون کمبود نیروی کار در اداره کل ارتباطات و ناوبری هوایی به شدت احساس می‌شود و از مدیران ارشد شرکت می‌خواهیم تا تمرکز خود را بر استخدام نیروی جدید معطوف کنند.

مدیرکل ارتباطات و ناوبری هوایی با بیان این که سایت رادار تنگ ریز در دست نصب قرار دارد و طی چند ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید، به سامانه های سوییچینگ فعال در کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر هفت سامانه با تکیه بر توان متخصصان ایرانی در حال سرویس‌دهی به فرودگاه‌های کشورهستند.

سیامک بهنام از تولید رادار با همکاری دانشگاه صنعتی اصفهان خبرداد و گفت: با توجه به انجام ۷۰ درصد پروژه تولید، به نظر می‌رسد این طرح ملی در هفت ماه آینده تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

این مسئول در پایان ضمن اشاره به چالش‌های پیش روی اداره کل ارتباطات و ناوبری هوایی خاطرنشان کرد: به‌روزرسانی چارت تشکیلاتی، تداخل فرکانسی و جمینگ، فروش خدمات فنی و مهندسی و تهیه خودرو برای سرکشی به سایت های CNS از جمله دغدغه‌هایی است که با حمایت مدیران ستادی و اعضای هیات مدیره برطرف خواهد شد.

دبیرکل انجمن متخصصان الکترونیک هواپیمایی نیز که در این مراسم حضور داشت، طی سخنانی گفت: رسالت اصلی این انجمن، دفاع از حقوق صنفی و اجتماعی همکاران و متخصصان الکترونیک هواپیمایی است.

به گزارش شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، محسن ناصری با اشاره به اهم وظایف انجمن متخصصان الکترونیک هواپیمایی گفت: برقراری ارتباط در مجامع بین‌المللی، تبادل اطلاعات، تربیت نیروی جدید و نمایش توان و عملکرد مهندسان الکترونیک هواپیمایی، از دیگر وظایف انجمن متخصصان الکترونیک است.

کد خبر: ۱۸۷٬۳۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha