۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۰
ایجاد شهرک استقرار نیروگاه های خورشیدی در ۵ نقطه از استان یزد امکان سنجی می شود
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

ایجاد شهرک استقرار نیروگاه های خورشیدی در ۵ نقطه از استان یزد امکان سنجی می شود

یزد- دهقان، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان یزد از امکان سنجی ایجاد شهرک استقرار نیروگاه‌های خورشیدی در پنج نقطه از استان یزد خبر داد.

محمد دهقان در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به رویکرد کشور به توسعه استفاده از منابع تجدیدپذیر انرژی برای تامین نیروی برق اظهار داشت: بر اساس برنامه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، شهرک‌های تخصصی نیروگاه های خورشیدی در استان های مستعد کشور ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به ظرفیت استان یزد برای بهره گیری از انرژی خورشیدی افزود: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، پنج منطقه در استان یزد برای ایجاد شهرک های نیروگاه خورشیدی در نظر گرفته خواهد شد که این مناطق نیازمند امکان سنجی و ظرفیت‌سنجی هستند.

دهقان با تاکید بر لزوم همکاری دستگاه‌های مرتبط با این موضوع تصریح کرد: طی جلسه‌ای که در همین زمینه با معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد برگزار شد، مقرر شد که تیم کارشناسی شرکت برق منطقه ای یزد، هفت منطقه مستعد و دارای ظرفیت استان را برای ایجاد این شهرک ها مکان یابی و به شرکت شهرکهای صنعتی استان اعلام کنند و سپس سایر برنامه ریزی های لازم در زمینه ایجاد این شهرکها انجام پذیرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد با اشاره به رویکرد و اولویت تولید برق خورشیدی در سند تحولی یزد نوین گفت: شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد تمام توان و ظرفیت خود را برای تحقق سیاست‌های کلان استان و پیشرفت و توسعه صنعتی پاک به کار گرفته است و برای ایجاد این پنج شهرک و جذب سرمایه گذار نیز برنامه مدونی را تدوین خواهد کرد.

کد خبر: ۱۸۷٬۳۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha