۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۹
آبرسانی به ۱۰ هزار روستای کشور طی دو سال آینده
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور خبرداد:

آبرسانی به ۱۰ هزار روستای کشور طی دو سال آینده

همدان - مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: ۱۰ هزار روستای کشور در قالب پروژه‌های محرومیت‌زدایی طی دو سال آینده آبرسانی خواهند شد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ اتابک جعفری صلح ظهر شنبه در حاشیه سفر دو روزه به همدان، در بازدید از پروژه‌های آب و فاضلاب ملایر، بهار و کبودرآهنگ با بیان اینکه طی سال بین ۱۴۰۰ تا ۱۵۰۰ شهر کشور با تنش آبی مواجه می‌شوند، اظهار کرد: با وجود تلاش و برنامه‌ریزی‌ها به منظور جلوگیری از قطعی‌های آب متاسفانه در برخی نقاط از جمله شهر همدان با قطعی‌هایی مواجه شدیم.

وی با بیان اینکه همکاران ما همواره سعی می‌کنند تامین آب شرب به عنوان نیاز اولیه مردم را به بهترین وجه ممکن مدیریت کنند، عنوان کرد: متاسفانه وضعیت پیش آمده در شهر همدان کاملا خارج از اراده ما بود چراکه کاری که باید طی چند سال گذشته انجام می‌شد نافرجام مانده بود.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه برای نظامی که مزین به خون شهیدان است شایسته نیست که با کم کاری وکم توجهی‌های ما تحت تاثیر قرار گیرد، عنوان کرد: باید همه بدانیم در وهله اول همه ما خادم مردم هستیم و باید به این خادم بودن افتخار کنیم.

پروژه انتقال آب از سد تالوار باتوجه به شرایط شهر همدان به صورت ویژه‌تر دیده شد

وی با اشاره به اینکه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور وظیفه توزیع آب را عهده‌دار است، گفت: بر همین اساس پروژه‌های ویژه‌ای در سراسر کشور تعریف شد که از جمله این پروژه‌ها ابر پروژه انتقال آب از سد تالوار بود که این پروژه با توجه به شرایط شهر همدان به صورت ویژه‌تر دیده شد.

جعفری با بیان اینکه در شهر ملایر نیز پروژه انتقال آب از سد کلان در دستور کار است، یادآور شد: فاز نخست این پروژه اجرایی شده و فاز دوم آن جزو پروژه‌های ویژه ما خواهد بود.

وی با اشاره به وجود ۲۰ هزار روستا در سراسر کشور در خصوص تامین آب در روستاها عنوان کرد: ۱۰ هزار روستا در قالب پروژه‌های محرومیت‌زدایی (جهاد آبرسانی) با همکاری سپاه پاسداران و بخش خصوصی(خیرین) ظرف دو سال آینده آبرسانی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور عنوان کرد: علاوه بر ۱۰ هزار روستا که سال آینده آبرسانی می‌شود، ۱۰ هزار روستای دیگر نیز در برنامه آبرسانی قرار خواهد گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنانش به پروژه‌های مرتبط با حوزه فاضلاب اشاره و بیان کرد: در این زمینه رایزنی‌ها به منظور جذب سرمایه‌گذار در دست انجام است تا از این محل، پساب استحصال شده از تصفیه‌خانه فاضلاب جایگزین آب مورد استفاده در صنعت شود.

جعفری عنوان کرد: حدود ۲۵ میلیارد تومان اعتبار نیز در حوزه فاضلاب استان در نظر گرفته شده که امیدواریم با تلاش نمایندگان استان این اعتبار نیز به شایستگی تخصیص یابد.

کد خبر: ۱۸۷٬۳۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha