۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۴
زمستان سخت در انتظار اروپا

زمستان سخت در انتظار اروپا

زمستان بسیار سختی در انتظار کشورهای اروپایی است و بحران انرژی کریسمس اروپایی‌ها را به شدت محدود خواهد کرد.

به گزارش بازار، شبکه تلویزیونی ویون گزارش داد، زمستان بسیار سختی در انتظار کشورهای اروپایی است و بحران انرژی کریسمس اروپایی‌ها را به شدت محدود خواهد کرد.

زمستان در راه است. اما فضا در اروپا بحرانی است و احتمالا کریسمس امسال چندان مایه شادمانی برای اروپا نخواهد بود. در واقع قاره اروپا برای زمستانی سخت آماده می‌شود. اروپا با بحران انرژی مواجه است و جنگ جاری در اوکراین عامل اصلی افزایش هزینه قبض‌های انرژی در کشورهای بزرگ اروپا معرفی می‌شود. اتحادیه اروپا هشدار داده است که منطقه اروپا زمستان پیش رو با رکود مواجه خواهد شد. مقر اتحادیه اروپا در بروکسل هم به علت افزایش قیمت انرژی پیش بینی‌های خود را درباره میزان تورم در اروپا در سال ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ افزایش داده است. وضع تغییر کرده است و مراسم کریسمس در بخش عمده‌ای از اروپا مانند گذشته برگزار نخواهند شد. در شهرهای مختلف از فرانکفورت گرفته تا مادرید به مناسبت کریسمس تعداد چراغ‌هایی که روشن خواهند شد بسیار کم خواهند شد و مردم ناچار خواهند بود در استفاده از انرژی بیشتر صرفه جویی کنند و چراغ‌ها را همان اوائل شب خاموش خواهند کرد. این وضع در راستای تقاضای دولت‌ها برای کنترل انرژی در اروپا است. این اقدامات در راستای همبستگی با خانوارهایی انجام می‌شوند که هزینه قبض‌های انرژی برای آن‌ها به شدت بالا رفته است. این تدابیر در حالی در اروپا اتخاذ می‌شوند که مردم این منطقه علاقمند هستند بعد از دو سال شیوع کرونا امسال مراسم کریسمس را به شکل بهتری برگزار بکنند.

اقدامات زیادی برای کاهش مصرف انرژی حتی قبل از شروع این بحران هم شروع شده بودند. این اقدامات هم از جنبه اجتماعی و هم از جنبه زیست محیطی پیگیری می‌شوند. با شروع بحران انرژی ما آن طرح‌ها و اقدامات را تشدید کرده ایم.

دولت فرانسه تلاش می‌کند مصرف انرژی را کاهش بدهد تا با کمبود یا نبود گاز مصرفی مواجه نشود. در زمستان پیش رو شهرهای مختلف باید شمار چراغ‌های شان را در طول شب کاهش بدهند همزمان شرکت‌ها هم موظف هستند که سطح گرما را کاهش بدهند.

بسیاری در اروپا قصد دارند به مناسبت کریسمس تزئیناتی را در خانه‌های شان انجام بدهند، اما افزایش قیمت انرژی باعث خواهد شد که شهروندان اروپایی این چنین برنامه‌هایی را هم متوقف کنند.

کد خبر: ۱۸۷٬۲۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha