۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴
توسعه ۳۰ هزار هکتاری زراعت چوب در سال جهش تولید
مجری طرح زراعت چوب سازمان جنگل‌ها خبر داد

توسعه ۳۰ هزار هکتاری زراعت چوب در سال جهش تولید

میرعرب رضی، مجری طرح زراعت چوب سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: در سال جهش تولید طرح توسعه زراعت چوب در ۳۰ هزار هکتار از اراضی در دستور کار این سازمان قرار دارد که غالبا درختان سریع الرشد صنوبر و اکالیپتوس را شامل می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، جواد میرعرب رضی در رابطه با برنامه های این سازمان در سال جهش تولید اظهار کرد: سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری در راستای جهش تولید، طرح توسعه زراعت چوب در ۳۰ هزار هکتار از اراضی را در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: در این طرح کشت انواع درختان سریع الرشد صنوبر و اکالیپتوس در نظر گرفته شده است.

میرعرب رضی در رابطه با استان‌هایی که برای کاشت این درختان مناسب هستند، خاطرنشان کرد: زراعت چوب بیشتر در استان هایی که آب کافی دارند مانند  گیلان، مازندران، زنجان، آذربایجان غربی، خوزستان و کرمانشاه انجام می‌شود.

وی افزود: استان‌های دیگر هم توسعه زراعت چوب را با آب‌های نامتعارف انجام می‌دهند، مانند استان تهران که پتانسیل خوبی داشته و طبق مصوبه دولت کشاورزان در اراضی جنوب تهران حق کاشت این نوع درختان را دارند.

مجری طرح زراعت چوب سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور تصریح کرد: در استان هایی که بارندگی نداریم استفاده از رودخانه های دائمی و آب‌های نامتعارف در دستور کار قرار گرفته و در ۱۰ استان کشور، اراضی را شناسایی کردیم که در حاشیه‌ مراکز تصفیه فاضلاب‌ها هستند و برای توسعه چوب مناسب اند.

میرعرب رضی با اشاره به اینکه یکی از کسب و کارهایی که می تواند به صورت چند منظوره عمل کند زراعت چوب است، عنوان کرد: زراعت چوب باعث جلوگیری از خروج ارز، کاهش وابستگی و تامین مواد سلولزی ام دی اف و اچ دی اف شده و صنعت درودگری را توسعه می‌دهد.

وی افزود: توسعه زراعت چوب اشتغال علاوه بر درآمدزایی باعث اشتغال پایدار روستایی خواهد شد.

کد خبر: ۱۸٬۷۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha