۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۰
اهتمام مجلس بر بهبود وضعیت زندگی مستمری‌بگیران در قالب بودجه ۱۴۰۲
عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد

اهتمام مجلس بر بهبود وضعیت زندگی مستمری‌بگیران در قالب بودجه ۱۴۰۲

سرمدی، عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس بر نگاه مثبت مجلس و دولت برای حمایت از مستمری‌بگیران تحت پوشش دستگاه‌های حمایتی تاکید کرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، کیومرث سرمدی واله، در رابطه با انتشار خبری از سوی رییس انجمن مددکاران اجتماعی ایران مبنی بر اینکه افزایش مستمری مددجویان باید متناسب با نرخ تورم باشد و این مشکل با اجرای نظام چند لایه تامین اجتماعی حل می‌شود، گفت: دولت و مجلس از آغاز فعالیتشان نگاه مثبتی به حمایت از افراد تحت پوشش دستگاه‌های حمایتی همچون کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی داشته‌اند و در این راستا ضمن توجه به نظام چندلایه اجتماعی در جهت افزایش حقوق و مزایا و حمایت‌های مالی از آنها در بخش‌های مختلف تلاش مضاعفی داشته‌اند.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: مجلس توجه به این مهم را هم در قالب تصویب قانون بودجه ۱۴۰۱ و هم ترمیم و متناسب‌سازی اخیر دریافتی‌ها با اصلاحیه‌ای که بر لایحه دولت اعمال کرد که به افزایش حدود ۳۰ درصدی دریافتی‌های این قشر منتهی شد، دنبال کرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: آنچه مسلم است حاکمیت در اجرای قوانینی که مرتبط با حمایت از این افراد است سنگ تمام گذاشته و در مجموع برنامه‌ها به سمت توانمندسازی خانواده‌های کم‌درآمد، معلولان و اقشار آسیب‌پذیری است که با مشکلاتی در حوزه اشتغال و کسب درآمد مواجه هستند و امکان ورود به بازار اشتغال را ندارند.

عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: با توجه به اهتمام جدی که در مجلس برای حمایت از مددجویان دستگاه‌های حمایتی همچون کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی وجود دارد، قطعا در بودجه ۱۴۰۲ شرایط بهتری برای این اقشار رقم خواهد خورد.

کد خبر: ۱۸۷٬۱۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha