۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۲
زیست بوم فناوری پل ارتباطی دانش بنیان‌ها و بنگاه‌های معدنی
رئیس مرکز نوآوری ایمیدرو عنوان کرد

زیست بوم فناوری پل ارتباطی دانش بنیان‌ها و بنگاه‌های معدنی

رئیس مرکز نوآوری ایمیدرو گفت: زیست بوم فناوری ارتباط میان کسب کارهای نوپا و شرکت‌های دانش بنیان با بنگاه‌های صنعتی و معدنی را تسهیل می‌کند.

به گزارش بازار، حسین منصوری رئیس مرکز نوآوری ایمیدرو افزود: یکی از وظایف اصلی مراکز نوآوری حمایت از کسب کارهای نوپا (استارتاپ ها) و شرکت‌های دانش بنیان در بخش‌های مختلف است که دربخش معدن و صنایع معدنی این وظیفه به مرکز نوآوری و فناوری معادن و صنایع معدنی ایران (ایمینو) وابسته به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و وزارت صنعت معدن و تجارت سپرده شده است.

وی با اشاره به رویدادهای هم رسانی در حوزه معادن و صنایع معدنی ادامه داد: رویدادهای هم رسانی در اصطلاح زیست بوم نوآوری را مطرح می‌کند که ارتباط میان شرکت‌های دانش بنیان و کسب کارهای نوپا را با بنگاه‌های صنعتی و معدنی به عنوان بازیگران اصلی این زیست بوم تسهیل می‌کند.

رئیس مرکز نوآوری ایمیدرو گفت: یکی از چالش‌های اصلی شرکت‌های دانش بنیان و کسب کارهای نوپا، نبود امکان برقراری ارتباط با صنایع مرتبط و معرفی محصولاتشان است که رویدادهای فناورانه یا زیست بوم نوآوری فرصت مناسب و ارزنده‌ای برای ارائه و معرفی تولیدات این شرکت هاست.

منصوری با اشاره به روند ارائه طرح‌ها و ایده‌های نوآورانه از سوی شرکت‌های دانش بنیان و کسب کارهای نوپا در ایمینو ادامه داد: مرکز نوآوری معادن کسب کارهای نوپایی که ایده‌های آن‌ها به صورت خام است به عنوان نمونه اگر در اصطلاح TRL (سطح بلوغ فناوری) آن‌ها کمتر از چهار یا پنج باشد، این ایده‌ها را پس از ارزیابی داوران و کارشناسان در صورت پذیرش به مرکز ایمینو ارجاع می‌دهیم و به مدت یک سال خدماتی از جمله پیش شتابدهی و شتابدهی به صورت مالی و غیر نقدی را با فراگیری آموزش‌هایی در کنار ارزیاب‌ها و ناظران برای رسیدن به تولید محصول مقبول، ارائه می‌کنیم.

وی افزود: در مدت یک سال نمونه اولیه که منتج به حداقل ۲ مشتری شده باشد را برای کسب و کارهای نوپا تشکیل می‌دهیم و تا رسیدن به TRL شش و آمادگی برای ورود به بازار و تبدیل شدن به یک شرکت جذب منابع مالی و سرمایه و رسیدن به خط تولید، حمایت می‌شوند.

به گفته رئیس مرکز نوآوری ایمیدرو در حوزه شرکت‌های دانش بنیان دارای محصولی که به تولید رسیده در توسعه بازار، محصول و تجاری سازی و به ویژه تامین منابع مالی برای سرمایه گذاری و افزایش تولید در کنار این شرکت‌ها هستیم و حمایت می‌کنیم.

کد خبر: ۱۸۷٬۱۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha