۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵
تخصیص ۶۶۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای جبران خسارت سیل در فارس
مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس اعلام کرد؛

تخصیص ۶۶۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای جبران خسارت سیل در فارس

شیراز- مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس از تخصیص ۶۶۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای جبران خسارت‌های ناشی از سیل تابستان در این استان خبرداد.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، خلیل عبداللهی در این رابطه توضیح داد: بنا بر مصوبه هیات دولت، تسهیلات برای ساخت ۲۸۰ واحد شهری آسیب دیده از سیل مردادماه ۱۴۰۱ در استان فارس اختصاص یافته که ۲۵۰ میلیون تومان برای هر واحد و در مجموع ۷۰میلیارد تومان برای این بخش در نظر گرفته شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس ادامه داد: تسهیلاتی نیز به یک هزار واحد روستایی آسیب دیده از سیل مردادماه استان فارس اختصاص داده شده که برای هر واحد ۲۰۰ میلیون تومان و در مجموع ۲۰۰ میلیارد تومان به این بخش تعلق گرفته است.

عبداللهی با اشاره به تخصیص اعتبار بلاعوض به ۲۸۰ واحد شهری، گفت: به ازای هر واحد ۵۰ میلیون تومان و در مجموع ۱۴ میلیون تومان اعتبار به این بخش اختصاص یافته است. برای حدود یک هزار واحد روستایی نیز به ازای هر واحد ۵۰میلیون تومان و در مجموع ۵۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۹۰۰ واحد در استان فارس متأثر از سیل مردادماه ۱۴۰۱ نیاز به تعمیر دارند، افزود: به ازای هر واحد ۳۰میلیون تومان کمک بلاعوض و در مجموع ۵۷ میلیارد تومان برای این بخش در نظر گرفته شده است.

این مقام مسئول با اشاره به وجود هزار و ۹۰۰واحد تعمیری در استان فارس گفت: ۳۸ میلیارد تومان بلاعوض هم به این بخش اختصاص یافته است.

وی در رابطه با اعتبارات در نظر گرفته شده برای کمک‌های معیشتی افزود: اعتباری به مبلغ ۹۰میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در قالب ۳هزار و ۲۰ مورد کمک معیشتی شامل خرید و تعمیرات لوازم خانگی اختصاص داده شده است. کمک معیشتی به روستاها نیز با مبلغی در حدود ۶۰میلیارد و ۴۰۰میلیون به ۳هزار و ۲۰ مورد اختصاص یافته است.

عبدالهی به اعتبارات اختصاص داده شده به زیرساخت‌های کشاورزی اشاره کرد و گفت: ۸۲میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هم به زیرساخت‌های آسیب دیده از سیل تعلق گرفته همچنین ۳۴ شهرستان از مجموع ۳۷شهرستان درگیر بارندگی شدند.

کد خبر: ۱۸۷٬۱۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha