۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹
دسترسی ۸۳ درصد از خانوارهای استان بوشهر به اینترنت
مدیرکل ارتباطات بوشهر خبر داد

دسترسی ۸۳ درصد از خانوارهای استان بوشهر به اینترنت

بوشهر - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر از دسترسی ۸۳.۸۳ درصد از خانوارهای استان بوشهر به اینترنت خبر داد.

علی سملیان در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: ۷۵.۹۲ درصد از افراد استان از اینترنت استفاده می‌کنند که این درصد از دسترسی و استفاده از اینترنت در استان بوشهر بالاتر از سطح میانگین کشوری است.

وی از ارتقا شاخص IDI استان بوشهر خبر داد و گفت: استان بوشهر دارای رتبه نهم در شاخص IDI و بالاتر از سطح میانگین کشوری قرار دارد.

سملیان با بیان اینکه تمامی شهرهای استان تحت پوشش تلفن همراه نسل سوم و چهارم هستند، افزود: استان بوشهر در شاخص IDI به امتیاز ۶.۵۲ دست‌یافته است و در راستای ارتباط دهی به روستاها و مناطق کمتر توسعه‌یافته، از جایگاه خوبی برخوردار است.

وی با ارائه گزارشی درباره تعهدات اپراتورها از وضعیت پوشش تلفن همراه در شهرها، روستاها و جاده‌ها همچنین میزان تحقق تعهدات پوششی اپراتورهای ثابت و سیار در استان بوشهر، افزود: با اجرای طرح‌های خدمات اجباری روستایی USO حدود 99 درصد از روستاهای بالای 20 خانوار استان دارای پوشش ارتباطی شدند و در تلاش هستیم تمامی نواقص پوششی در استان را مرتفع کنیم.

سملیان گفت: این نکته حائز اهمیت است که توسعه خدمات در روستاهای استان باید بر اساس نیاز هر روستا باشد و در حال حاضر، با توجه به زیرساخت‌های ایجادشده در روستاها، زمینه استفاده از این زیرساخت‌ها برای ایجاد اشتغال باید مورد توجه قرار گیرد و خدماتی ارائه شود که باعث کاهش ترافیک شهری و مهاجرت معکوس شود.

وی بیان کرد: در سال گذشته ارتقای وضعیت آنتن دهی پوشش تلفن همراه و رفع مشکلات ارتباطی شهری و روستایی در استان به خوبی انجام‌شده است.

سملیان اظهار داشت: در همین راستا زیرساخت‌های لازم برای ارائه خدمات الکترونیکی و تولید محتوای بومی توسط اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان ایجاد شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی باید تلاش کنند با استفاده از ظرفیت‌های ایجادشده در بخش زیرساخت شبکه و خدمات به‌گونه‌ای عمل کنند تا در شرایط کنونی مراجعه حضوری مردم به ادارات و مراکز خدماتی دولتی را کاهش دهند.

کد خبر: ۱۸٬۷۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha