۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱
شرکت عمران شهر جدید سهند، پیشگام شفافیت در سرمایه‌گذاری
مروری بر بسته‌های سرمایه‌گذاری شهر جدید سهند؛

شرکت عمران شهر جدید سهند، پیشگام شفافیت در سرمایه‌گذاری

سهند- برگزاری نخستین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهر جدید سهند و عرضه ۳۰ بسته سرمایه‌گذاری به ارزش بیش از ۵۸ هزار میلیاردریال، گام جدی شرکت عمران سهند در شفاف‌سازی فرایند سرمایه‎‌گذاری به شمار می رود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شرکت عمران شهر جدید سهند، چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته، اولین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهر جدید سهند در سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای هشت بهشت این شهر و همچنین هتل گسترش تبریز با حضور بیش از ۵۰۰ نفر که اغلب سرمایه‌گذار یا جزو مسئولان مرتبط به این حوزه بودند، برگزار شد.

این همایش در نگاه اول به عقیده کارشناسان و اهالی رسانه اقدامی بدیع و قابل تحسین در شهر جدید سهند به شمار می‌رفت، اما نکته مهم این همایش، عرضه ۳۰ بسته سرمایه‌گذاری به ارزش بیش از ۵۸ هزار میلیاردریال در قالب یک جلد کتاب بود که ثمره تلاش چندین ماهه کارشناسان و مشاوران این شرکت است.

با اندکی تأمل در محتوای این بسته‌ها، می‌توان دریافت که تنوع موضوعی و همچنین ریالی این بسته‌ها، زمینه را برای حضور سرمایه‌گذاران با توان‌های مختلف فراهم می‌کند؛ به طوری که هم سرمایه‌گذاران احداث اماکن تفریحی، رفاهی و ورزشی امکان فعالیت در شهر جدید سهند را در ابعاد مختلف پیدا می‌کنند و هم سرمایه‌گذاران حوزه‌های تجاری و خدماتی می‌توانند بسته‌های مورد نظرشان را در ابعاد مختلف انتخاب کنند.

اما جدای از این‌ها، عرضه بسته‌های سرمایه‌گذاری شهر جدید سهند (ویژه سال ۱۴۰۱) را از جنبه‌ای دیگر نیز می‌توان مورد تحلیل و بررسی قرار داد؛ عرضه عمومی مرغوب‌ترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری در فضایی کاملاً شفاف و علمی، به طور کامل روزنه‌های فساد و سرمایه‌گذاری‌های سفارشی را مسدود می‌نماید. در این باره سرپرست شرکت عمران شهر جدید سهند نیز در افتتاحیه همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری این شهر یادآور شد که «از این پس به هیچ وجه شاهد پروژه‌ها و سرمایه‌گذاری‌های در گوشی در شهر جدید سهند نخواهیم بود و تمام فرایند سرمایه‌گذاری در فضایی شفاف و شیشه‌ای انجام خواهد شد.»

یکی از مصادیق این شفافیت و طی فرایند قانونی، برگزاری فراخوان‌های عمومی و جلوگیری از ترک تشریفات است. شرکت عمران شهر جدید سهند در فلوچارتی که از روند جذب سرمایه‌گذار ترسیم کرده، برگزاری فراخوان عمومی برای انتخاب سرمایه‌گذار را به شکلی ویژه مورد تاکید قرار داده است؛ این بدان معناست که اگر چندین شرکت و سرمایه‌گذار یک پروژه خاص را مورد توجه قرار بدهند و به اصطلاح مشتری آن باشند، در نهایت، این نتیجه اهلیت سرمایه‌گذار در فرایند برگزاری فراخوان عمومی خواهد بود که برنده را مشخص می‌کند.

از دیگر ویژگی‌ها این بسته‌های سرمایه‌گذاری، انعطاف‌پذیر بودن آن‌هاست؛ به این معنا که اگرچه کارشناسان و مشاوران شرکت عمران شهر جدید سهند به طور دقیق برای هر پروژه تحلیل‌های متعدد اقتصادی برای برآورد سود و زیان طرفین مشخص کرده‌اند، اما بسته به امکانات، ظرفیت‌ها و پیشنهادات سرمایه‌گذار امکان اعمال تغییرات در جزئیات بسته‌ها وجود دارد و مطالعات اقتصادی هر بسته مجدداً از طریق مشاوران و سیستم کارشناسان رسمی دادگستری محاسبه می‌شود.

حال بستر برای حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در شهر جدید سهند فراهم است. علاوه بر اینکه شرکت عمران شهر جدید سهند در فضای رسانه‌ای به معرفی کامل بسته‌ها به طور جداگانه اقدام خواهد کرد، سرمایه‌گذاران می‌توانند با مراجعه به واحد سرمایه‌گذاری این شرکت، ضمن مطالعه دقیق بسته‌ها از فضای جغرافیایی پروژه‌ها نیز بازدید کنند و در صورت حصول توافقات اولیه، فرایند سرمایه‌گذاری طبق دستورالعمل‌های مصوب شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید شروع شود.

کد خبر: ۱۸۷٬۰۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha