۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۳
برخی‌ها به دنبال سیاه‌نمایی و زیرسوال بردن طرح نهضت ملی مسکن هستند
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

برخی‌ها به دنبال سیاه‌نمایی و زیرسوال بردن طرح نهضت ملی مسکن هستند

اهر- بخشی زاده، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی با اشاره به روند مطلوب احداث واحدهای طرح نهضت ملی مسکن گفت: سیاه‌نمایی می‌کنند .

امیر بخشی‌زاده در گفتگو با خبرنگار بازار با انتقاد از سیاه‌نمایی در خصوص نهضت ملی مسکن افزود: برای اینکه طرح نهضت ملی مسکن در دولت مردمی آیت‌الله رئیسی دچار شبهه کرده و طرح را زیرسؤال می‌برند، سیاه‌نمایی می‌کنند در حالی که طرح نهضت ملی مسکن به‌صورت مطلوب پیشرفت فیزیکی داشته و با کیفیت بالا احداث می‌شود.

بخشی‌زاده از ثبت‌نام ۲۷۲ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن در آذربایجان‌شرقی خبر داد و گفت: از این تعداد ثبت‌نامی، ۵۲ هزار نفر واجد شرایط در استان وجود دارد و از مجموع واجدین شرایط، ۳۸ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در آذربایجان‌شرقی ثبت‌نام نهایی را انجام داده‌اند. وظیفه دولت سیزدهم در طرح مسکن صرفاً پرداخت تسهیلات و تأمین زمین است، اما دولت مردمی در طرح نهضت ملی مسکن برای ساخت نیز هزینه می‌کند و عده‌ای با سیاه‌نمایی، مردم را نسبت به طرح مسکن بدبین می‌کنند.

وی بابیان این‌که آذربایجان‌شرقی برای ساخت بیش از ۱۰۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن می‌تواند زمین را تأمین و تسهیلات بانکی پرداخت کند، ادامه داد: اینکه می‌گویند وزارت راه و شهرسازی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن موفق نیست، صرفاً سیاه‌نمایی و برای بدبین کردن مردم است. در حالی که پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان و حتی سطح کشور به خوبی اجرا می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: مسکن مهر طرح خوبی برای جبران کمبود مسکن بود اما هزینه‌های اضافی بر دوش دولت گذاشت، اکنون برای تکمیل زیربنایی و روبنایی طرح‌های مسکن آذربایجان‌شرقی به اعتبار ۱۵۰۰ میلیارد تومانی نیاز داریم. یعنی تمامی گلایه‌های مردم از کم و کاستی طرح‌های مسکن یک‌باره حل و فصل کنیم.

بخشی‌زاده بر لزوم جلوگیری از رشد حاشیه‌نشینی در شهر اهر تأکید کرد و گفت: متأسفانه در شهر اهر، اصول شهرسازی را بنگاه‌داران تعیین می‌کنند، اگر بخواهیم از رشد حاشیه‌نشینی شهر اهر جلوگیری و مانع توسعه غیراصولی شویم بایستی در طرح جامع شهری و تفصیلی برخی محدوده را به محدوده شهری اهر الحاق کنیم.

وی درخصوص پروژه بزرگراه اهر- مشگین‌شهر با تاکید بر اینکه به این پروژه ظلم و ناانصافی شد، اظهار کرد: متأسفانه برخی مدیران به بهانه اینکه برای پروژه بزرگراهی اهر با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد از شرکت مس اعتبار تأمین خواهند کرد، این پروژه از اعتبارات سفر ریاست‌جمهوری محروم ماند این در حالی است که به پیمانکار اعتبار نداده‌اند و پیمانکار زمین‌گیر شده است، با این‌حال از محل ماده ۵۶ پیگیری می‌کنیم تا اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی از بانک ملت به این پروژه اختصاص یابد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی از افزایش ۱۰ برابری اعتبارات طرح بازآفرینی شهری استان طی سال‌جاری خبر داد و افزود: سال قبل برای طرح بازآفرینی شهری استان ۱۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته بود، امسال اعتبارات بازآفرینی شهری آذربایجان‌شرقی به ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است، اما با این‌حال این حجم اعتبار برای اجرای پروژه‌های بازآفرینی شهری استان بسیار ناچیز است.

کد خبر: ۱۸۷٬۰۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      0 0
      شما خودتان هم عنوان کردی بودجه نیست مسکن کجاست ملت را مجری نکنین دروغ ممنوع