۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۹
تلاش مسئولان برای راه اندازی مجدد کسب و کارهای فضای مجازی| یک نفر هم نباید از کار بیکار شود
نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با بازار:

تلاش مسئولان برای راه اندازی مجدد کسب و کارهای فضای مجازی| یک نفر هم نباید از کار بیکار شود

سید جواد حسینی کیا نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: امیدواریم براساس اقدامات مسئولین، کسب و کارها در فضای مجازی از رونق نیافتد و یک نفر هم بیکار نشود.

خبرگزاری بازار - بهره گیری مردم از خدمات در فضای مجازی طی سالهای اخیر روزافزون شده و حالا کار به جایی رسیده که اگر اینترنت نباشد همه کسب و کارها و ارتباطات جزیی افراد هم دچار اختلال می شود.

این در حالی است که طی سالهای اخیر رشد کسب و کارها در فضای مجازی بیش از پیش بوده و شاید به جرائت می توان گفت که ایجاد فضای فیزکی برای اشتغال آرام آرام هویتی تازه پیدا می کند.

در پی اعتراضات اخیر قطعی، کندی و یا فیلتر برخی اپلیکیشن های اینترنت، اپلیکیشن هایی که بیشترین پهنای باند را دارا هستند کار را به جایی رسانده که فعالیت بسیاری از کسب و کارها مختل شده است.

این در حالی است که برخی از کارشناسان تاکید بر ادامه فعالیت این اپلیکیشن ها داشته و برخی هم تاکید بر قطع کامل آنها و استفاده از اپلیکیشن های داخلی دارند.

حسین رجایی نماینده لنجان در مجلس در زمینه فعالیت اپلیکیشن های داخلی پیش تر به بازار گفته بود؛ متاسفانه ما هنوز نتوانستیم اعتماد مردم و کسانی که در حوزه کسب و کارهای دیجیتال فعالیت می کنند را نسبت به پلتفرم های داخلی افزایش دهیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بیان کرد: باید مالکین و صاحبان پلتفرم های داخلی اقناع سازی اجتماعی داشته باشند تا جلب اعتمادی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه فضای لازم برای فعالیت پلتفرم های داخلی در کشور وجود دارد، بیان کرد: متاسفانه هیچ کدام از صاحبان پلتفرم های داخلی تاکنون با مخاطبین در فضای مجازی حرف نزده و نتوانستند به خوبی خودشان را معرفی کنند و حتی تاکنون گفته نشده که صاحبان این پلتفرم ها چه کسانی هستند.

با این حال حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار با اشاره به حمایت از کسب و کارهای اینترنتی در کشور بیان کرد: در حال حاضر اپلیکیشن هایی نظیر روبیکا هم می توانند کار اینستاگرام را در راستای فعالیت کسب و کارها در فضای مجازی برعهده بگیرند.

وی تاکید کرد: حتی این اپلیکیشن فعالیت تبلیغاتی برای کابران خود را مجانی کرده است تا رضایت مخاطبین خود را جلب کند.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: با این حال مقرر شده تا وزارت ارتباطات و فناوری ارتباطات هم بسته حمایتی از صاحبان کسب و کارهای مجازی را مدنظر قرار دهد و البته بخشی از مقدمات این موضوع تاکنون فراهم شده است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: امیدواریم براساس اقدامات مسئولین ، کسب و کارها در فضای مجازی از رونق نیافتد البته کسب و کارهای مجازی محدود هستند اما ما نباید حتی یک نفر هم که دارد از این فضا درآمدزایی می کند را از کار بیکار کنیم.

وی با اشاره به جلسات کمیسیون صنایع و با مسئولین وزارت ارتباطات در زمینه حفظ کسب و کارهای مجازی بیان کرد: مسئولین به دنبال این هستند که با یک حمایت جدی کسب و کارهای مجازی از رونق نیافتد و با ظرفیت های موجود از این کسب و کارها حمایت جدی داشته باشند.

کد خبر: ۱۸۷٬۰۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • اوهوکی IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
      0 0
      کسب درآمد اینترنتی را فعال کنید. کسی با قیمت‌ها کاری ندارد و خوب درآمد دارند