۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶
آیا جهان کرونا زده هنوز مشتری خودروهای چند میلیون دلاری است؟
سی ان ان بررسی کرد

آیا جهان کرونا زده هنوز مشتری خودروهای چند میلیون دلاری است؟

بوگاتی علی رغم شیوع ویروس کرونا و رکود در اقتصاد جهانی به تولید خودروهای چند میلیون دلاری خود ادامه می دهد.

فاطمه محمدی پور؛ بازار – سی ان ان روز گذشته گزارشی با عنوان « آیا جهان هنوز خودروهای چند میلیون دلاری را می خواهد؟» با قلم پیتر والدز-دوپنا منتشر نمود. ترجمه متن مقاله در ادامه می آید.

در اواخر ماه مارس ، هنگامی که بیماری همه گیر کووید ۱۹ باعث توقف  تولید بوگاتی در کارخانه خود در شرق فرانسه شد، کارگران تازه شروع به ساختن سوپراسپرت جدید ۶ میلیون دلاری این شرکت یعنی Divo کرده بودند.

هنگامیکه بعد از شش هفته کارخانه دوباره باز شد، وارد دنیای جدیدی شد – دنیایی که در آن اقتصاد جهانی ویران شده بود. برای مدیران این شرکت این سوال مهم پیش آمد که جهان چند خودرو چند میلیون دلاری مانند این خودرو می خواهد؟

«استفان وینکلمن»، مدیرعامل بوگاتی در مصاحبه با سی ان ان گفت: فعلاً  پاسخ به این سوال تقریبا غیرممکن است زیرا ما در چنین بازار کوچکی از هایپرکارها در سرتاسر جهان فعالیت می کنیم ، اکنون ناخن زدن به این وضعیت و دادن جواب واضح  به این سوال بسیار دشوار است.

وقتی صحبت از Divo می شود ، بوگاتی سعی می کند به پیشبرد تولید ادامه دهد زیرا این شرکت ۴۰ مورد از Divo هایی که قصد ساخت آن را دارد قبلا پیش فروش کرده است.

این شرکت پیش بینی می کرد که در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ اولین خودروهای ساخته شده را تحویل می دهد ، اما قرنطینه و تعطیلی کارخانه ها باعث شد برنامه های آن چند هفته با تاخیر اجرا شود.

برای ساخت هر بوگاتی حدود دو ماه زمان لازم است و حتی با بازگشایی کارخانه ، حداقل در ابتدا روند تولید کندتر از حد معمول پیش می رود. این کارخانه همچنین باید منتظر آغاز فعالیت تأمین کنندگان قطعات مورد نیاز خود از سایر کشورها  به ویژه ایتالیا باشد. بوگاتی بخشی از گروه فولکس واگن یکی از بزرگترین خودروسازان جهان است. گروه فولکس‌واگن مالک برندهای آئودی، پورشه، بنتلی، بوگاتی، لامبورگینی، فولکس‌واگن، سیات، اشکودا، مان، اسکانیا، ایتال‌دیزاین و دوکاتی است.

اما کارگران کارخانه بوگاتی در مولشیم فرانسه، درگیر فعالیت های تولید انبوه نمی شوند و هیچ خط مونتاژی در این کارخانه وجود ندارد. کارگران در یک مکان نمی ایستند و در حالی که اتومبیل روی ریل حرکت می کند قطعات را به  اضافه  کنند. در کارخانه بوگاتی این اتومبیل است که در یک مکان ایستاده و کارگران قطعات آن را به آن اضافه نموده و آن را به تدریج تبدیل به یک ابرخودرو فیبر کربنی با قدرت ۱۵۰۰ اسب بخار می کنند.

در حالی که سایر شرکت های فولکس واگن سالانه صدها هزار خودرو تولید می کنند، کارخانه بوگاتی به طور میانگین سالانه ۷۵ خودرو تولید می کند.

چالش ها در راه است

ثروت بوگاتی با برخی از ثروتمندترین خریداران خودرو در جهان گره خورده است- غولان تجارت ، ورزشکاران حرفه ای ، سرمایه گذاران و حتی سلطنتی ها.  سال گذشته ، با رشد اقتصاد جهانی ، این برند سال خوبی داشت و در مقایسه با سال ۱۰۱۸، ۸۱ اتومبیل را به فروش رساند که سال سوم افزایش آن بود. اما در زمان بازگشایی مغازه کوچک بوگاتی در ۴ ماه مه ، وضعیت اقتصادی جهان وخیم می باشد. وینکلمان در این ارتباط گفت: تجارت بوگاتی قبلاً این تأثیر را احساس کرده است. برای امسال شاهد افت بازار هایپرکار هستیم بنابراین باید آماده شویم.

چهار تا هشت هفته دیگر طول خواهد کشید تا شرکت بتواند تعیین کند آیا این فروش پرچم داران به مسئله بلند مدت تبدیل می شود یا خیر. برای این کار ، مدیران بوگاتی سناریوهایی را براساس نرخهای مختلف بهبود اقتصادی ترسیم کرده اند. وینکلمان - کسی که پیش از حضور در بوگاتی در ابتدای سال ۲۰۱۸ مدیرعامل لامبورگینی بود - گفت: ما در حال ارزیابی سناریوهای مختلف هستیم. نقدینگی شرکت از اهمیت بالایی برخوردار است بنابراین ما باید برنامه خود را با توجه به آنچه اتفاق می افتد تجدید نظر کنیم و ما باید در واکنش به اوضاع بسیار انعطاف پذیر باشیم و سریع عمل کنیم.

طی دو سال گذشته ، این شرکت چند خودرو جدید  را معرفی نمود از جمله خودرو ۹ میلیون دلار Centodieci که  تنها ۱۰ دستگاه از آن را تولید کند. سپس La Voiture Noire یا Car Black هستند که تنها یکی از آنها با هزینه ۱۹ میلیون دلاری ساخته می شود که شامل مالیات نیز خواهد شد.

مکان تحویل خودروهای چند میلیون دلاری بوگاتی

تحویل برند جدید بوگاتی به صاحب آن معمولاً یک اتفاق مهم است. مشتریان به مولشیم سفر می کنند و وارد ساختمان مدیر بوگاتی می شوند ساختمانی که دارای فضای کنفرانس، یک موزه در مورد اترور و مارک تجاری و یک گلخانه می باشد. صاحبان جدید می توانند از این موزه دیدن کنند ، کارخانه را ببینند و اتومبیل های خود را در همان جاده های کشور فرانسه از رانندگان تست بوگاتی تحویل بگیرند.

با این حال ، با توجه به محدودیت های بیماری همه گیر فعلی ، اکنون هیچ یک از این موارد ممکن نیست. وینکلمان در این باره گفت: تا زمانی که دولت به ما اجازه استقبال از مشتریان خود را ندهد ، ما باید صبور باشیم. به محض اینکه این فضا تغییر کند، ما دوباره درها را باز خواهیم کرد.

با این حال تحویل اتومبیل به مشتریان به نمایندگی های بوگاتی در سراسر جهان بستگی دارد. مغازه های بوگاتی هم اکنون شروع به افتتاح مجدد می کنند. وینکلمان گفت: ما فکر می کنیم که تا پایان ماه مه ، تقریباً ۱۰۰٪ نمایندگی هایمان دوباره به فعالیت می پردازند و سپس ما خواهیم گفت که بهترین راه برای مشتری تنها برای تحویل ماشین چیست.

کد خبر: ۱۸٬۶۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha