۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۹
صنایع نوغانداری و نساجی گیلان با کمک بنیاد مستضعفان احیا می شود
استاندار گیلان:

صنایع نوغانداری و نساجی گیلان با کمک بنیاد مستضعفان احیا می شود

رشت- استاندار گیلان با بیان این که صنعت نوغانداری به دلیل واردات بی رویه دچار مشکل شده بود، گفت: این صنعت و شهرک صنعتی نساجی با کمک بنیاد مستضعفان احیا می شود.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، اسدالله عباسی در نشست بررسی مسائل اقتصادی گیلان با حضور رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه گیلان در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعتی، دریایی و گردشگری دارای ظرفیت‌های مستعدی به لحاظ توسعه اشتغال و اقتصاد است، اظهار کرد: گیلان به دلیل وجود خاک حاصلخیز، بهترین شرایط برای توسعه کشاورزی و همچنین به واسطه وجود بنادر و سواحل دارای ویژگی‌های خوبی به لحاظ توسعه اقتصادی در بخش آبزی‌پروری است.

وی با تاکید بر لزوم توجه به استفاده از ظرفیت‌های بالقوه بنیاد مستضعفان در گیلان گفت: برای تحقق این مهم باید ویژگی‌های بنیاد را در گیلان فعال کنیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به محدودیت‌های موجود در بخش اراضی کشاورزی در استان گفت: بخش اشتغال گیلان در بخش کشاورزی به همین دلیل فصلی شده است.

وی صنعت نوغانداری را یکی از مشاغل مهم مردم گیلان عنوان و خاطرنشان کرد: پرورش نوغان در گیلان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است به طوری که ۳۵ درصد سهم نوغانداری کشور مربوط به استان گیلان است اما بخش اعظمی از نهال‌های توتستان در از بین رفته‌ است.

عباسی اظهار کرد: صنعت نوغانداری و شهرک صنعتی نساجی گیلان با همراهی بنیاد مستضعفان احیا می‌شود.

استاندار گیلان گفت: در چند سال گذشته به دلیل واردات بی‌رویه، صنعت نوغان در گیلان با رکود و مشکل مواجه شده و نوغانداران‌ را با معضلاتی مواجه کرده است.

عباسی با بیان اینکه بنیاد مستضعفان در استان‌های مختلف در بخش نوغانداری سرمایه‌گذاری ویژه‌ای انجام داده است، گفت: صنعت نساجی در استان گیلان به دلیل رطوبت دارای ویژگی خوبی است ولی بخش اعظمی از کارخانجات نساجی در این استان به دلایلی از جمله سوء مدیریت با تعطیلی مواجه شده که بنیاد مستضعفان به این امر ورود می‌کند.

وی با گله‌مندی نسبت به از بین رفتن بخش‌اعظمی از نهال‌های توتستان در استان گیلان بیان کرد: کاشت توتستان در این استان از دیرباز دارای سابقه بسیار زیادی بوده ولی در چند سال گذشته روبه نابودی رفته است.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: در بخش‌هایی از استان گیلان از جمله بندر انزلی که در کاشت توتستان دارای شرایط بسیار خوبی هستیم، بنیاد مستضعفین ورود کرده و اراضی خود را برای کاشت نهال در اختیار استان گیلان قرار می‌دهد که این امر منجر به احیای نهال توستان می‌شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه بر اساس شاخص‌های محرومیت‌زدایی شفت یکی از محروم‌ترین شهرستان‌های کشور است، گفت: در ۴۴ سال گذشته و در راستای محرومیت‌زدایی، دولت در استان گیلان برنامه‌های شاخصی را انجام داده که باید با همراهی بنیاد مستضعفان، به مرمت‌سازی شهر و رفع محرومیت‌زدایی روستایی کمک کرد.

عباسی گیلان را قطب پرورش ماهیان خاویاری در کشور دانست و تصریح کرد: استان گیلان در حوزه صادرات ماهیان خاویاری جزو استان‌های پیشرو در عرصه صادراتی است لذا به این منظور تمایل داریم بنیاد مستضعفان به احداث شهرک ماهیان خاویاری در آستانه اشرفیه کمک‌کند زیرا بنیاد در آن منطقه دارای اراضی ۱۳۰ هکتاری است.

کد خبر: ۱۸۶٬۹۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha