۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۸
۲۶ کارخانه و معدن راکد در مازندران به چرخه تولید برگشتند
در گفتگو با بازار؛

۲۶ کارخانه و معدن راکد در مازندران به چرخه تولید برگشتند

ساری- فانی، رئیس سازمان صمت مازندران گفت: در سال جاری ۲۰ واحد تولیدی و شش معدن راکد در استان فعال شدند و به چرخه تولید برگشتند.

مجید فانی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به این که طی نیمه اول امسال ۲۰ واحد صنعتی راکد در استان احیا شده است، گفت: با احرای این واحدهای راکد ۵۰۰ نفر مشغول به کار شدند.

وی با عنوان این که همچنین واحدهای نیمه راکد زیادی نیز فعال شدند، گفت: حوزه معدن نیز شش ماه اول امسال شش معدن راکد فعال شده است و ۴۸ نفر مشغول به کار شدند.

وی میزان رشد اقتصادی هدف گذاری شده از سوی دولت را در استان ۷.۸ درصد بیان کرد و گفت: در استان مازندران ۴۰ شهرک و ناحیه صنعتی وجود دارد و اراضی صنعتی باید به سرمایه گذاران کارآمد واگذار شود از این رو اراضی و واحدهای راکد و غیرفعال پایش می شوند.

فانی یادآور شد: اگر واحدهای تولیدی در فرصت تعیین شده فعال نشود، اراضی بازپس گرفته و طبق مزایده به سرمایه گذاران واجد شرایط واگذار می شود.

رئیس سازمان صمت مازندران هدف از رفتن به سمت صنایع دانش بنیان، ارزش افزوده آن ها را بالا دانست و گفت: هدف از توسعه و فعال کردن این صنایع، رسیدین به هدف رشد اقتصادی ۸ درصدی است و در این راستا کارگروه دانش بنیان در استان راه اندازی شده است.

وی با اشاره به برگزاری همایش فرصت های سرمایه گذاری در استان گفت: در مجموع امسال شش سرمایه گذاری در استان برگزار می شود و در این همایش ها قصد شناساندن مزیت های سرمایه گذاری در استان هستیم.

کد خبر: ۱۸۶٬۹۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha