۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۱
رشد ۱۷۷ درصدی تولید خودروی کامل در سایپا

رشد ۱۷۷ درصدی تولید خودروی کامل در سایپا

گروه خودروسازی سایپا با تولید ۲۶۳ هزار و ۱۲۲ خودروی کامل از ابتدای سال تا ۱۷ آبان ماه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (تولید ۹۴ هزار و ۹۵۷)، رشد ۱۷۷ درصدی را به ثبت رساند.

به گزارش بازار به نقل از سایپا، در این گروه خودروسازی تا ۱۷ آبان ماه امسال ۲۷۷ هزار و ۹۴ دستگاه خودرو تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۲۶۵ هزار و ۸۰۹ دستگاه)، رشد ۴.۲ درصدی را نشان می‌دهد در حالی که از خرداد ماه ۱۴۰۱ سه خودرو پرتیراژ تیبا، تیبا ۲ و ساینا از خطوط تولید خارج شده است.

براساس این گزارش؛ در گروه خودروسازی سایپا از ابتدای سال تا کنون ۳۱۳ هزار و ۳۶۸ دستگاه خودرو تحویل شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد ۲۳.۴ درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین تولید خودرو به صورت عبور مستقیم با نرخ ۱۰۰ درصد امسال در مقایسه با سال گذشته (حدود ۲۳ درصد)؛ نشان دهنده افزایش تولید خودروی آماده تحویل است.

براساس این گزارش؛ افزایش تولید ۵۰ درصدی در گروه خودروسازی سایپا با ابلاغ دستور رئیس جمهور در دستور کار قرار گرفت و برنامه تولید ۶۵۰ هزار دستگاه در حال انجام است که بر این اساس ۱۱ هزار دستگاه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش تولید مشاهده شده است.

علاوه بر این در این مدت کاهش ۹۲ درصدی تعهدات معوق نیز محقق شده است.

کد خبر: ۱۸۶٬۹۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha