۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱
۴۰ درصد تعهد صادرات امسال استان همدان محقق شده است
استاندار همدان:

۴۰ درصد تعهد صادرات امسال استان همدان محقق شده است

همدان - استاندار همدان گفت: میزان صادرات هدف‌گذاری شده استان همدان در سال جاری یک‌و نیم میلیارد دلار است که حدود ۴۰ درصد از آن محقق شده است.

به گزارش بازار؛ علیرضا قاسمی‌فرزاد در کارگروه توسعه صادرات استان با بیان اینکه میزان صادرات استان در حوزه صنایع ۱۶۴ درصد و صنایع معدنی ۳۳۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است، اظهار کرد: میزان صادرات هدف‌گذاری شده استان در سال جاری یک‌و نیم میلیارد دلار است که حدود ۴۰ درصد از آن محقق شده است.

وی با اشاره به شکل‌گیری شهرک سیر گفت: مدیرعامل شرکت‌ شهرک‌های صنعتی ضمن جانمایی فضای مناسبی برای این شهرک، با کمک فعالان این بخش باید نسبت به جذب سرمایه‌گذار اقدام کند.

استاندار همدان با بیان اینکه جانمایی برای شهرک سیر، در فضایی دور از محیط شهری باشد که آسیبی به محیط زیست هم نزند، افزود: زمینه زنجیره تولید و صادرات سیر در استان فراهم و تکمیل شود.

وی گفت: جهاد کشاوری بر روی گونه‌هایی که به لحاظ کیفیت، مانایی و ماندگاری دارد تحقیقات لازم را انجام و به کشاورزان نیز اعلام کند بهره‌وری و ارزش افزوده بالایی برای آنها ایجاد کند.

قاسمی‌فرزاد ادامه داد: تحقیق و پژوهش از مولفه‌های مهم سازمان جهاد کشاورزی است؛ بنابرای باید بر روی موضوعات مهمی چون گردو، انگور، سیر و سی‌زمینی تحقیق شود تا بهترین نوع آن‌ها کاشت و برداشت شود.

وی گفت: به منظور بهبود تولید، افزایش صادرات، بهره‌وری بالا، امنیت غذایی، امنیت هرچه بیشتر کشور و گسترش ارتباط خارجی باید بر روی محصولات مهم سرمایه‌گذاری شده و تحقیقات لازم در جهت ارتقای کیفیت آن‌ها انجام شود.

استاندار همدان اظهار کرد: مجموعه معاونت اقتصادی مسایل و مشکلات حوزه تعهدات ارزی را جمع‌بندی کند تا زمینه دیدار و جلسه با بانک مرکزی فراهم کنیم و آنها را مورد بررسی قرار دهیم.

کد خبر: ۱۸۶٬۸۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha