۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸
کاهش ۴۶ درصدی حجم آب سدهای استان ایلام
استاندار ایلام خبر داد؛

کاهش ۴۶ درصدی حجم آب سدهای استان ایلام

ایلام-استاندار ایلام از کاهش ۴۶ درصدی حجم آب سدهای استان ایلام به علت خشکسالی خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، حسن بهرام نیا با اشاره به اینکه استفاده بیش از حد و بی رویه از آب ،موجب فرونشست زمین می‌شود، اظهار داشت: در بحث آبخیزداری و آبخوان داری استفاده از یافته‌های علمی صاحب‌نظران و کارشناسان موثر خواهد بود.

وی یکی الزامات بسیار مهم در بحث منابع طبیعی و آبخیزداری را جلوگیری از فرسایش خاک و سازگاری با کم آبی ذکر کرد و افزود: با توجه به خشکسالی سال‌های اخیر، تزریق آب بصورت طبیعی و مصنوعی باید در دستور کار قرار گیرد.

آقای بهرام نیا با تاکید بر جلوگیری از فرسایش خاک تاکید کرد: حداقل بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ سال به طول می‌انجامد تا یک سانتی متر خاک مستعد برای کشاورزی تولید کنیم.

وی با اشاره به احتمال بارش جدید باران و وقوع سیلاب، اضافه کرد: در بحث لایروبی مسیل‌ها، گابیون بندی و پاکسازی جداول، قصور از هیچ مسئولی پذیرفته نیست.

استاندار ایلام در خصوص وجود نخاله‌های ساختمانی در حاشیه برخی شهرها، اضافه کرد: وجود نخاله‌های ساختمانی در حاشیه‌ها شهرها نوعی خیانت به حقوق شهروندی است که در صورت مشاهده باید با شدت به این افراد برخورد شود.

بهرام نیا در پایان یادآور شد: وزیر کشور ۳۰ هزار میلیارد تومان از رئیس جمهور درخواست کرد تا در ۲۰ میلیون هکتار کشور عملیات آبخیزداری انجام شود که بخشی از این اعتبار مربوط به استان ایلام است.

کد خبر: ۱۸۶٬۸۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha