۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۲
حجم ۲ هزار میلیارد تومانی فروش محصولات دانش بنیان در مازندران
رئیس پارک علم و فناوری مازندران اعلام کرد:

حجم ۲ هزار میلیارد تومانی فروش محصولات دانش بنیان در مازندران

ساری- نعمت زاده، رئیس پارک علم و فناوری مازندران حجم فروش محصولات شرکت های دانش بنیان را در استان دو هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

قربانعلی نعمت زاده در گفتگو با خبرنگار بازار شمار شرکت های دانش بنیان استان را ۱۱۵ واحد ذکر کرد و گفت: بیش از ۵۶۰ محصول دانش بنیان نیز توسط این شرکت ها تولید می شود.

وی میزان صاردات محصولات کالاهای دانش بنیان را در سال قبل بیش از پنج میلیون دلار برشمرد و گفت: حجم فروش شرکت های دانش بنیان نیز بیش از دو هزار میلیارد تومان بوده است و حدود چهار درصد فروش و تولیدناخالص داخلی استان مربوط به این شرکت ها است.

نعمت زاده با اظهار این که در قانون نسبت به حمایت از شرکت های دانش بنیان تاکید شده است و قوانین خوبی در نظر گرفته شده است، گفت: متاسفانه حمایت های لازم از این شرکت ها در استان صورت نمی گیرد.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران ادامه داد: به مثال در زمینه تسهیلات تبصره ۱۸ تاکنون بیش از هزار میلیارد تومان در استان تسهیلات پرداخت شد اما سهم شرکت های دانش بنیان کمتر از ۱۵ میلیارد تومان بوده است.

وی مهمترین مشکل شرکت های دانش بنیان را سرمایه درگردش ذکر کرد و گفت: ۵۱ درصد سهام صندوق پژوهشی و فناوری خصوصی و ۴۹ درصد آن دولتی است و نداشتن منابع لازم از مسائل فراروی این صندوق به شمار می رود.

کد خبر: ۱۸۶٬۸۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha