۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۸
کاهش محسوس تولید بذر و نهال مرتعی در ۲۲ ایستگاه کشور
معاون منابع طبیعی کشور اعلام کرد:

کاهش محسوس تولید بذر و نهال مرتعی در ۲۲ ایستگاه کشور

همدان - معاون امور مراتع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از کاهش محسوس تولید بذر و نهال مرتعی در سطح ۲۲ ایستگاه تولید بذر کشور خبرداد.

به گزارش خبرنگا بازار؛ معاون امور مراتع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور به همراه رئیس بخش مرتع موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور و کارشناسان این سازمان ظهر چهارشنبه به منظور بررسی اقدامات صورت گرفته در طرح احاله مدیریت ایستگاه تولید بذور شهرستان بهار از این مجموعه بازدید کردند.

این بازدید در راستای تعامل و هم افزایی بخش اجرا با مراکز تحقیقاتی کشور و در راستای افزایش بهره‌وری و ارتقاء توان ایستگاه تولید بذور مرتعی و اصلاح و بهبود مراتع کشور انجام شد.

مهرداد مسیبی در حاشیه بازدید از ایستگاه تولید بذور مرتعی شهرستان بهار اظهار کرد: وجود مشکلات اعتباری، توزیع نامتناسب استانی اعتبارات، تغییرات اقلیمی و بالطبع کاهش بارندگی در اغلب استانهای کشور از جمله دلایل عمده و اصلی کاهش محسوس تولید بذور و نهال مرتعی در سطح ۲۲ ایستگاه کشور است.

معاون امور مراتع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور عنوان کرد: میزان تولید این ایستگاهها از ۷۱۸ تن در طی دهه های گذشته به کمتر از ۳۰ تن در سالجاری رسیده است.

وی عنوان کرد: به منظور تنوع بخشی در گونه‌های جدید و سازگار در شرایط محیطی کنونی، نیاز به معرفی و توسعه کشت ارقام جدید گونه‌های مرتعی بوده تا بتوان دراصلاح و توسعه مراتع در چهارچوب طرح‌های مرتعداری اقدامات موثری را انجام داد.

مسیبی افزود: در همین راستا در ایستگاه تولید بذر شهرستان بهار با همکاری بخش مرتع موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع اقدام به کشت گونه‌های جدیدی کرده تا پس از استقرار بتوان از گونه‌های جدید در عرصه‌های مختلف منابع طبیعی استفاده کرد.

کد خبر: ۱۸۶٬۷۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha