۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹
طرح جهش تولید در ۳۲ هزار هکتار از دیمزارهای فامنین اجرا می شود
با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)؛

طرح جهش تولید در ۳۲ هزار هکتار از دیمزارهای فامنین اجرا می شود

همدان - خزایی، مدیر جهاد کشاورزی فامنین بااشاره به حمایت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از کشاورزان دیم‌کار گفت: طرح جهش تولید در ۳۲ هزار هکتار از دیمزارهای فامنین اجرا می شود.

منصور خزایی در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: مساحت اراضی دیم فامنین ۵۸ هزار هکتار ات که در این سال زراعی و تا کنون ۲۵ هزار هکتار کشت دیم انجام گرفته که پیش بینی می شود تا پایان زمان کشت ۴۴ هزار هکتار کشت انواع محصولات دیم محقق شود.

خزایی به حمایت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از کشاورزان دیم‌کار برای کشت محصولاتی همچون گندم،جو ، علوفه، دانه‌های روغنی ، حبوبات و گیاهان دارویی دیم درقالب طرح پنج ساله جهش تولید در دیمزارها اشاره کرد.

وی سطح اجرای طرح را در فامنین ۲۲ هزار و ۴۷۶ هکتار در سال گذشته اعلام و بیان کرد: امسال نیز سومین سال اجرای این طرح با هدف افزایش عملکرد و بهینه سازی اراضی آیش و در نهایت افزایش درآمد کشاورزان دیمکار که با درآمد اندک مواجه هستند با همکاری و مشارکت وزارت جهاد کشاورزی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در سطح ۳۱ هزار و ۹۹۰ هکتار از اراضی دیم قابل اجرا است.

وی گقت: طرح با همکاری ۱۰ نفر از کارشناسان بخش دولتی و غیر دولتی اجرا می شود و کشاورزان می توانند برای کشت گیاهان دارویی نظیر زیره و خاکشیر در قالب طرح جهش تولید و کشاورزی قراردادی نسبت به تهیه بذر ، بیمه اقدام کنند.

مدیر جهاد کشاورزی فامنین ادامه داد: در این طرح کشاورزان می توانند از مساعدت مالی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در بیمه محصول کشاورزی خود بهره مند شوند ضمن اینکه با توجه به خشکسالی سال گذشته پرداخت غرامت به کشاورزان فامنینی طرف قرارداد طرح جهش تولید در دیمزارها تایید و درآینده قابل پرداخت خواهد بود.

وی گفت: در این سال زراعی سهمیه مرحله اول شهرستان ۱۸ دستگاه انواع دنباله بند نظیر کارنده مستقیم دیم، زیرشکن، هد برداشت حبوبات، لولر غلطکی حبوبات، سمپاش،بازسازی کمباین ها با مبلغ تخصیص یافته ۱۹ هزار و ۹۲۰ میلیون ریال تسهیلات با سود چهار درصد و بازپرداخت ۵ ساله و از طریق بانک ملی است که شناسایی و معرفی متقاضیان استفاده از تسهیلات تا زمان تکمیل ظرفیت زیربخش های تعیین شده انجام خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی فامنین گفت: با توجه به اهمیت تامین علوفه برای دامداران کشت محصولات علوفه ای مانند نخود علوفه ای فرصت مناسبی برای تامین خوراک دام با حداقل هزینه است و بذر نخود علوفه ای وماشک نیز موجود و آماده توزیع است و در کلاسهای آموزشی و ترویجی کشاورزان گروه هدف از آموزشهای لازم بهره مند خواهند شد.

کد خبر: ۱۸۶٬۷۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha