۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۴
تیم اقتصادی دولت راهکاری برای وضعیت نابسامان مسکن ارائه دهد
نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس:

تیم اقتصادی دولت راهکاری برای وضعیت نابسامان مسکن ارائه دهد

حسین پور، نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس یازدهم گفت: تیم اقتصادی دولت به جای گفتاردرمانی، راهکاری برای وضعیت نابسامان مسکن ارائه دهد.

به گزارش بازار، کمال حسین پور در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۱۸ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: چند ماه پیش درخصوص ناکارآمدی و غیرکارشناسی بودن طرح دارویار تذکر دادم. این طرح نه تنها مشکل کمبود و افزایش قیمت دارو رو حل نکرد، بلکه خود مشکلی بر مشکلات سابق بازار دارو افزود.

نماینده پیرانشهر و سردشت در مجلس یازدهم ادامه داد: شرکت های دارویی با گروکشی برخی از اقلام دارویی به ویژه در حوزه کودکان و امتناع از تولید آنها در پی ایجاد بحران در کشور و افزایش قیمت هستند. در یک ماه گذشته وضعیت داروی کودکان بسیار اسفناک بود، مگر می شود به پدر و مادر کودکی که تب بالا دارد، گفت داروی تب بر نداریم. چرا باید بازار داروی کشور اینچنین آسیب پذیر باشد؟ سازمان غذا و دارو با آن همه ادعا کجاست؟

وی با اشاره به تلاطم بازار ارز مطرح کرد: دولت باید از تلاطم در بازار ارز جلوگیری کند، افزایش نرخ ارز سایر بازارها را نیز تحت تاثیر قرار می دهد، سفره های کوچک مردم دیگر تاب و تحمل افزایش های پی در پی قیمت ها را ندارد. گرانی های سرسام آور، معیشت مردم را بسیار سخت کرده است.

حسین پور با انتقاد از قیمت بالای مسکن و اجاره مسکن تاکید کرد: قیمت مسکن و اجاره آن سر به فلک کشیده و ناکارآمدی در این حوزه بیداد می کند. تیم اقتصادی دولت باید برای وضعیت نابسامان موجود راهکای ارائه دهد و دست از گفتاردرمانی بردارد.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس با اشاره به لزوم پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان گفت: چرا به فرهنیگان و معلمان فرهیخته کشور این همه ظلم می شود، در موضوع پرداخت حق و حقوق آنها همیشه بحث وجود دارد، مبلغی که به عنوان پاداش پایان خدمت در نظر گرفته شده، باید دو سال پیش پرداخت می شد. پاداش آنها هر چه سریعتر به صورت یکجا باید پرداخت شود.

وی تاکید کرد: سقف تسهیلات ازدواج و فرزندآوری مخصوصا در شهرستان های محروم مرزی بسیار بلند است، بانک ها هر روز سنگی جلوی پای جوانان می اندازند، گویا در شهرستان های مرزی نظارت پایین است و یا فریاد اعتراض به اندازه ای بلند نیست که به گوش مسئولان اقتصادی کشور برسد. از رئیس جمهور می خواهم که شخصاً به این موضوع ورود کند.

کد خبر: ۱۸۶٬۷۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha