۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۱
امضای تفاهم نامه طرح جهش تولید دیمزار با صندوق بیمه کشاورزی
توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) صورت گرفت

امضای تفاهم نامه طرح جهش تولید دیمزار با صندوق بیمه کشاورزی

تفاهم نامه بیمه محصولات کشاورزی در طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور ما بین صندوق بیمه کشاورزی، وزارت جهاد کشاورزی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به امضا رسید.

بازار؛ گروه ایران: امروز سه شنبه ۱۷ آبان ماه، طی نشستی تفاهم نامه بیمه مزارع طرح جهش تولید دیمزارهای کشور ما بین صندوق بیمه کشاورزی، وزارت جهاد کشاورزی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با حضور سید مصطفی سید هاشمی معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، مقداد همتی مدیر عامل هلدینگ کشاورزی و صنایع غذایی ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، حسن حیدری مدیرعامل شرکت گسترش توسعه گری پردیس، مظفر روستایی رئیس بخش غلات موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور، علیرضا مهاجر معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی، علیرضا آل امین عضو هیئت مدیره موظف و قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی و جمعی از مدیران و معاونان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، صندوق بیمه کشاورزی و وزارت جهاد کشاورزی به امضا رسید.

این تفاهم نامه به دنبال حمایت و تشویق کشاورزان ۲۱ استان که در سومین سال اجرایی طرح جهش تولید دیمزار حضور دارند به امضا رسیده است که انگیزه ای باشد تا کشاورزان بیشتری به این طرح اضافه شوند. بیمه ای که مانع خسارت مالی کشاورزان در نتیجه بروز انواع حوادث طبیعی، هجوم آفات و غیره می شود و بخش قابل توجهی از آن در راستای اشتغال زایی و تامین امنیت غذایی کشور از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و وزارت جهاد کشاورزی پرداخت می شود.

امضای تفاهم نامه طرح جهش تولید دی مزار با صندوق بیمه کشاورزی

در این راستا از حق بیمه ۲۳۰ هزار تومانی که کشاورز باید برای بیمه مزارع خود در هر هکتار پرداخت کند، ۵۰ هزار تومان را ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و هلدینگ کشاورزی و صنایع غذایی ستاد اجرایی متقبل می شود و ۵۰ هزار تومان دیگر در هر هکتار کشت دیم زار را جهاد کشاورزی پرداخت می کند. بر این اساس سهم کشاورز در هر هکتار تنها ۱۳۰ هزار تومان خواهد بود که همین موضوع باعث افزایش انگیزه کشاورزان برای بیمه محصولاتشان و توسعه طرح کشت دیم می شود.

همانطور که اشاره شد طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور در سومین سال خود قرار دارد و به ترتیب در سال اول ۶۷۰ هزار هکتار، سال دوم ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار و امسال قرار است ۴ میلیون ۲۰۰ هزار هکتار از مزارع دیم زار به زیر کشت برود. بر این اساس پیش بینی می شود در سال آینده سطح زیر کشت دیم زار ها ی کشور به ۶ میلیون هکتار افزایش یابد. همچنین ظرفیت برداشت محصول از هر هکتار به صورت میانگین در طرح جهش تولید دیمزارها حدود یک تن برآورد شده است.

کد خبر: ۱۸۶٬۴۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha