۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۲
چرایی افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی| روند قیمت همچنان صعودی است
تحلیل بازار نفت؛

چرایی افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی| روند قیمت همچنان صعودی است

قیمت نفت خام برنت طی چند روز گذشته با افزایش تقاضا در بازارهای جهانی به بالاترین رقم ۹۹ دلار رسید که بیشترین میزان قیمت از ماه آگوست به این سو محسوب می شود.

به گزارش بازار، قیمت نفت خام برنت طی چند روز گذشته با افزایش تقاضا در بازارهای جهانی به بالاترین رقم ۹۹ دلار رسید که بیشترین میزان قیمت از ماه آگوست به این سو محسوب می شود. با این حساب، قیمت نفت بیش از ۱۷ درصد نسبت به پایین ترین سطح در ماه سپتامبر افزایش یافته است. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) نیز طی چند هفته گذشته بهبودی قوی را تجربه کرده است.

چندین کاتالیزور برای قیمت نفت خام برنت وجود دارد. نخست، اوپک پلاس اخیراً به کاهش شدید عرضه نفت رای داد تا قیمت‌ها را بسیار بالاتر ببرد. کاهش رسمی، همراه با چالش های عرضه در کشورهایی مانند نیجریه، به این معنی است که چالش های عرضه می تواند بزرگتر از حد انتظار باشد.

دوم، افزایش تنش بین ایالات متحده و عربستان سعودی به این معنی است که قیمت نفت ممکن است در سطح بالا باقی بماند. ایالات متحده، عربستان سعودی را به شراکت با روسیه و توجه بیش از حد به روابط با چین متهم کرده است.

سوم، قیمت نفت خام برنت با آماده شدن اتحادیه اروپا برای اعمال محدودیت‌های وارداتی بر نفت روسیه متعاقب جنگ اوکراین، افزایش یافته که بر اساس آن، اکثر کشورهای اتحادیه اروپا از واردات نفت از این کشور منع خواهند شد. در حالی که هدف از این تحریم ها مجازات روسیه است، اما واقعیت این است که مسکو از بالا ماندن قیمت ها سود خواهد برد. همچنین از آنجایی که بازار نفت یک بازار بین المللی است، نفت روسیه نهایتا با واسطه به اروپا راه پیدا خواهد کرد.

کاتالیزور کلیدی بعدی برای قیمت نفت، انتخابات میان دوره ای آینده در آمریکا خواهد بود. تغییر در توازن قوا در واشنگتن برای بخش نفت و گاز مثبت خواهد بود. جمهوری خواهان احتمالاً از اهرم های در دست خود برای توسعه سرمایه گذاری های نفتی استفاده خواهند کرد.

قیمت انرژی نیز به دلیل کاهش ارزش دلار آمریکا افزایش یافته است. شاخص دلار آمریکا از بالاترین سطح ۱۱۶ دلاری سال گذشته به حدود ۱۱۰ دلار کاهش یافته است.

پیش بینی قیمت نفت خام

چرایی افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی| روند قیمت همچنان صعودی است

نمودار چهار ساعته نشان می دهد که قیمت نفت خام برنت طی چند روز گذشته بهبودی قوی داشته است. قیمت نفت طی این دوره از میانگین متحرک ۲۵ روزه و ۵۰ روزه بالاتر رفته و همچنین یک الگوی فنجان و دسته تشکیل داده و به سوی بالاتر از نقطه محوری استاندارد حرکت کرده است.

در تحلیل تحرک قیمت، الگوی فنجان و دسته معمولاً یک علامت صعودی است. بنابراین، نفت برنت احتمالاً به رشد قیمت خود ادامه خواهد داد و خریداران اولین مقاومت نقطه محوری استاندارد را روی ۱۰۱ دلار هدف قرار می دهند. سقوط به زیر سطح حمایت ۹۷ دلار، دیدگاه صعودی را باطل می کند.

کد خبر: ۱۸۶٬۴۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha