۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۲
تعیین خط مشی‌های برنامه هفتم در سازمان برنامه و بودجه کشور

تعیین خط مشی‌های برنامه هفتم در سازمان برنامه و بودجه کشور

رئیس مرکز پژوهش، توسعه و آینده نگری سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: خط مشی‌های تدوین برنامه هفتم بعد از ابلاغ سیاست‌های کلی در سازمان برنامه و بودجه مشخص شده است.

به گزارش بازار، مهدی پاک ذات، رئیس مرکز پژوهش، توسعه و آینده نگری سازمان برنامه و بودجه کشور، گفت: بعد از ابلاغ سیاست‌های کلی برنامه هفتم، با توجه به کار پژوهشی که از آبان ۱۴۰۰ آغاز کرده بودیم تدوین برنامه هفتم را آغاز کرده و به دنبال تدوین خط مشی‌ها بودیم.

به گفته آقای پاک ذات این خطی مشی‌ها با توجه به اولویت‌های مورد نیاز کشور تنظیم شده است. به طور مثال در برنامه هفتم به موضوع گردشگری و خدمات توجه ویژه‌ای شده است. در حوزه نفت سه پیشرانِ مخازن مشترک، مخازن مستقل و تکمیل زنجیره ارزش که مربوط به پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها مورد توجه ویژه‌ای قرار گرفته اند.

رئیس مرکز پژوهش، توسعه و آینده نگری سازمان برنامه و بودجه کشور می‌گوید: اولویت بندی‌ها به دلیل محدودیت منابع است. این اولویت بندی‌ها به ما می‌گوید که کدام طرح‌ها و برنامه‌ها برای تکمیل اولویت داشته و باید منابعمان را در آن هزینه کنیم. کار کارشناسی برنامه هفتم به جمع بندی رسیده است. قرار است با تعیین خط مشی‌ها که از دل سیاست‌های کلی برنامه هفتم خارج شده، فرآیند نهایی تدوین برنامه را آغاز کرده و آن را به مجلس تقدیم کنیم.

او در پاسخ به این سوال که دولت چه زمانی خطی مشی‌ها را مصوب خواهد کرد؟ گفت: جلسه تعیین خط مشی‌ها در سازمان برنامه وبودجه تعیین شده است و به محض نهایی شدن این به دولت رفته و به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ می‌شود.

برنامه‌های ۵ ساله با نگرش به سند چشم انداز ۲۰ ساله، بیانیه گام دوم انقلاب، سند آمایش سرزمینی و اسناد بالادستی برای بازه زمانی ۵ ساله تدوین می‌شود.

کد خبر: ۱۸۶٬۴۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha