۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸
جزئیات راه‌اندازی صندوق‌های بخشی تا هفته آینده ابلاغ می‌شود

جزئیات راه‌اندازی صندوق‌های بخشی تا هفته آینده ابلاغ می‌شود

در جلسه گروهی خبرنگاران با مدیران سازمان بورس، سیاوش پرویزی‌نژاد مدیر اداره امور صندوق‌های سرمایه‌گذاری به موضوعاتی همچون تشریح وظایف این واحد و عملکرد صندوق‌ها در دوره رونق و رکود بازار پرداخت.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، در ادامه مجموعه نشست‌های مدیران سازمان بورس و اوراق بهادار به میزبانی روابط عمومی این سازمان، صبح امروز (۱۷آبان ماه) مدیر اداره امور صندوق‌های سرمایه‌گذاری با جمعی از اصحاب رسانه به گفت و گو پرداخت.

طی این جلسه پرویزی‌نژاد بیان کرد: مهمترین مسئولیت این واحد توسعه کمی و کیفی صندوق‌های سرمایه‌گذاری است. تلاش بر این است که تعداد و تنوع آنها را جهت توسعه فرهنگ سرمایه‌گذاری غیرمستقیم افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه این اداره فرآیند اخذ مجوز صندوق‌ها تسریع و تسهیل می‌کند، گفت: این واحد برای راه‌اندازی صندوق‌ها مراحلی مشمول بر صدور موافقت اصولی، مجوز تاسیس، پذیره‌نویسی و در نهایت مجوز فعالیت را تسهیل و به سرانجام می‌رساند. البته افزایش سقف صندوق‌ها، تمدید مجوز و تغییرات در ارکان آنها نیز از جمله وظایف این واحد محسوب شده و به این واسطه ارتباط با نهادها همواره حفظ می‌شود.

یکی از وظایف اصلی این اداره تدوین و تسهیل مقررات جدید سرمایه‌گذاری است و در همین راستا صندوق‌های سهامی تضمین اصل سرمایه و همچنین صندوق املاک و مستغلات طی سال گذشته راه‌اندازی شده است و احتمالا طی هفته آینده نیز جزئیات تاسیس صندوق‌های بخشی نیز ابلاغ بشود؛ با مشخص شدن ناشران و صنایع آنها، این صندوق‌ها احداث می‌شود.

کد خبر: ۱۸۶٬۴۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha