۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱
منابع اشتغالزایی در سال ۱۴۰۱ تاکنون تخصیص نیافته است
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

منابع اشتغالزایی در سال ۱۴۰۱ تاکنون تخصیص نیافته است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه در سال گذشته برای اشتغالزایی حدود ۴۷ هزار میلیارد تومان اختصاص یافت، گفت: عملکرد تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۱ درخصوص اشتغال تاکنون صفر بوده است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، رحیم زارع درباره بررسی عملکرد دستگاه‌های مسئول درخصوص تخصیص اعتبارات مربوط به اشتغال و تولید، گفت: سه‌شنبه‌ها، روزهای نظارتی مجلس شورای اسلامی است و در نشست امروز پارلمان نحوه اجرای تبصره ۱۸ قانون بودجه درباره اختصاص اعتباراتی برای اشتغال و تولید مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم آباده، بوانات، خرم بید و سرچهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در تبصره ۱۸ قانون بودجه منابع تلفیقی از محل هدفمندی یارانه‌ها و نظام بانکی برای حمایت از تولید اشتغال در نظر گرفته شده است، افزود: منابع تبصره ۱۸ قانون بودجه تا سال ۱۳۹۹ اندک و در قالب کمک بود اما مجلس یازدهم در قانون بودجه ۱۴۰۰ حدود ۳۲ هزار میلیارد تومان از محل هدفمندی یارانه ها برای اشتغالزایی و تولید در نظر گرفت و مقرر شد منابع بانکی نیز به آن افزوده شود که از محل هدفمندی یارانه‌ها در سال گذشته حدود ۱۹ هزار میلیارد تومان به این بخش اختصاص پیدا کرد و در نهایت با تخصیص ۲۷ هزار میلیارد تومان منابع بانکی، حدود ۴۷ هزار میلیارد تومان برای این حوزه پرداخت شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: در قانون بودجه ۱۴۰۰ این اعتبارات تاکنون بدون تخصیص بود i اما در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ اختیار به سازمان برنامه و بودجه داده شد و عملکرد این بخش در سال جاری تاکنون صفر است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: نمایندگان اختصاص اعتبارات مربوط به اشتغال و حمایت از تولید در قانون بودجه را با دقت پیگیری می‌کنند.

کد خبر: ۱۸۶٬۴۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha