۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲
بانک‌ها قانون رفع موانع تولید را اجرا نمی‌کنند
رئیس سازمان بازرسی کل کشور:

بانک‌ها قانون رفع موانع تولید را اجرا نمی‌کنند

ساری- رئیس سازمان بازرسی کل کشور با انتقاد از بانک‌ها به دلیل عدم اجرای قانون رفع موانع تولید گفت: سال به سال بر بنگاه‌های بانکی افزوده می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، ذبیح الله خدائیان پیش از ظهر سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه بازرس کل مازندران با تاکید بر رفع موانع فراروی سرمایه گذاری بخش خصوصی، اقتصاد مقاومت را بهره گیری از ظرفیت های مردمی دانست و گفت: باید به بخش خصوصی برای سرمایه گذاری اعتماد کنیم.

وی راه اندازی پنجره واحد را برای حمایت از سرمایه گذاران لازم دانست وگفت: مازندران در حوزه های مختلف نظیر صنایع تبدیلی مرکبات نیازمند سرمایه گذاری است و باید از قبل مجوزها و اراضی برای سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی را آماده کنیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با انتقاد از عملکرد سیستم بانکی کشور اظهار داشت: برخی از بانک‌ها به جای عمل به وظایف بنگاه داری کردند و تسهیلات را به جای تخصیص به بخش تولید به بنگاه های مرتبط به خود اختصاص دادند.

خدائیان با اظهار این که طبق قانون رفع موانع تولید سالانه با ۳۳ درصد بنگاه های مرتبط بانک ها واگذار شود، گفت: برخی از بانک ها نه تنها به این قانون عمل نکردند بلکه بر بنگاه های خود افزودند.

وی حمایت از اقتصاد مقاومتی و صنایع دانش بنیان را امری مهم برشمرد و گفت: تولید اشتغال آفرین مسئلیه ای مهم بوده زیرا جوانان با مشکل اشتغال مواجه هستند.

کد خبر: ۱۸۶٬۴۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha