۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸
تعیین نرخ آبونمان تلفن‌های ثابت در سمنان | مکالمه گران نشده است
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

تعیین نرخ آبونمان تلفن‌های ثابت در سمنان | مکالمه گران نشده است

سمنان- شاهجویی معاون مخابرات منطقه سمنان با اشاره به گلایه‌های مردم از گرانی قبض تلفن، گفت: هزینه آبونمان ماهانه تلفن‌های ثابت تعیین و ابلاغ شده و هرگز شاهد گرانی هزینه مکالمه نیستیم.

مرتضی مثبت شاهجویی در گفتگو با خبرنگار بازار درباره افزایش آبونمان تلفن ثابت، بیان کرد: طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار، مخابرات مبلغ هزینه مکالمه صوتی برای مرکز استان ۱۵ هزار تومان به همراه سه هزار و ۳۳۳ دقیقه مکالمه رایگان برآورد شده است.

وی با بیان اینکه در سایر شهرهای استان سمنان هزینه ماهانه ۱۰ هزار تومان و دو هزار و ۶۶۶ دقیقه مکالمه رایگان ابلاغ و روی قبوض لحاظ شده است، افزود: تعرفه های تلفن افزایش پیدا نکرده است.

تلفن‌های فاقد کارکرد

معاون مخابرات سمنان با بیان اینکه این آبونمان برای مولد کردن تلفن‌هایی است که فاقد کارکرد هستند، تاکید کرد: ۳۰ درصد تلفن‌های استان سمنان امروز فاقد کارکرد هستند و این یک هزینه را بر دوش مخابرت استان سمنان برجای گذارده است.

مثبت شاهجویی با بیان اینکه هزینه نگهداری هر خط تلفن توسط مخابرات پرداخت می شود، ابراز کرد: هزینه نگهداری هر خط تلفن ماهانه ۳۰ هزار تومان محاسبه شده که این هزینه شامل نگهداری، نیروی انسانی، تعمیرات و ... است.

این آبونمان برای مولد کردن تلفن هایی است که فاقد کارکرد هستند

وی با بیان اینکه تمام هزینه های تلفن های ثابت فاقد کارکرد بر دوش مخابرات است و با این آبونمان قصد داریم تا بخش کوچکی از این هزینه ها را جبران کنیم، گفت: هزینه‌های تلفن ثابت همان ۴۵ ریال درون استانی و ۳۲۰ ریال برون استانی است که سابقاً هم وجود داشت و گرانی در این ارتباط صورت نگرفته است.

مردم می‌توانند خطوط فاقد کارکردشان را مسدود کنند

معاون مخابرات استان سمنان ادامه داد: شهروندانی که خط تلفن فاقد کارکرد دارند اما نمی خواهند که آبونمان ۱۵ هزار تومانی در سمنان و ۱۰ هزار تومانی در دیگر شهرها را نپردازند می توانند به مخابرات و مراکز مشترکان مراجعه و خط خودشان را موقتاً تا هر زمان که بخواهند مسدود کنند.

مثبت شاهجویی با بیان اینکه هدفگذاری این آبونمان برای تلفن هایی است که فاقد کارکرد هستند، تاکید کرد: تلفن‌هایی که بالای ۱۵ هزار تومان ماهانه قبض دارند در طرح لحاظ نخواهد شد.

به گزارش بازار، برخی شهروندان استان سمنان در ماه اخیر اذعان دارند که حتی بدون استفاده از تلفن ثابت، قبوض ۱۵ تا ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومانی را پرداخت کرده‌اند که این موضوع سبب نارضایتی مردم و البته تصور گرانی مکالمه تلفن‌ها شده است.

کد خبر: ۱۸۶٬۲۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha