۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۷
خطرات جهانی امنیت غذایی به دلیل تغییرات آب و هوایی

خطرات جهانی امنیت غذایی به دلیل تغییرات آب و هوایی

کشاورزان درباره خطرات جهانی امنیت غذایی به دلیل تغییرات آب و هوایی هشدار دادند.

به گزارش بازار، در بحبوحه افزایش قیمت‌های مایحتاج اولیه، ناشی از اختلالات مرتبط با همه گیری کووید ۱۹، رویدادهای شدید مرتبط با تغییرات آب و هوایی و اختلال در زنجیره تامین ناشی از تحریم‌های غرب علیه روسیه، میلیون‌ها نفر در سراسر جهان با بحران غذایی مواجه هستند.

روزنامه تایمز گزارش داد مجمع جهانی روستایی به نمایندگی از بیش از ۳۵۰ میلیون خانواده کشاورز در سراسر جهان، روز دوشنبه در نامه‌ای سرگشاده نگرانی خود را در مورد امنیت غذایی جهانی ابراز کرد.

در این بیانیه آمده است میزان خطرات پیش رو بالاست مگر اینکه دولت تأمین مالی مناسبی را برای تولید در مقیاس کوچک افزایش دهد و تغییر به سمت یک کشاورزی متنوع‌تر را ترویج دهد.

این انجمن شامل ۲۰۰ میلیون تولیدکننده در مقیاس کوچک از آفریقا، انجمن کشاورزان آسیایی برای توسعه پایدار و بسیاری دیگر است.

این نامه ساعاتی قبل از اجلاس آب و هوای سازمان ملل متحد (COP۲۷) در مصر با حضور ۹۰ نماینده دولتی برای بحث در مورد امنیت غذایی و تامین مالی آب و هوا ارسال شد.

در این نامه همچنین اشاره شده است که تولیدکنندگان در مقیاس کوچک تا ۸۰ درصد مواد غذایی مصرف شده در مناطقی مانند آسیا و آفریقای جنوب صحرا را تولید می‌کنند.

آن‌ها در سال ۲۰۱۸، تا ۱.۷ درصد (یا ۱۰ میلیارد دلار) در فرایندهای مالی تغییرات آب و هوایی کمک کردند. این کشاورزان سالانه برای حمایت از سازگاری با تغییرات آب و هوایی ۲۴۰ میلیارد دلار نیاز دارند.

غذا و کشاورزی در مذاکرات آب و هوایی کنار گذاشته شده و نگرانی‌های تولیدکنندگان خرد نادیده گرفته شده است.

لورا لورنزو مدیر مجمع جهانی روستایی اعلام کرد: اگر قرار است نظام غذایی خراب بازسازی شود، کشاورزان خانوادگی در مقیاس کوچک نیاز به یک صندلی پشت میز دارند و باید در تصمیماتی که بر ما تاثیر می‌گذارد نقش داشته باشند - از دسترسی ایمن به زمین و مالکیت گرفته تا دسترسی به منابع مالی.

در این نامه تاکید شده است که سیستم جهانی غذا برای مقابله با تأثیرات تغییرات آب و هوایی، حتی اگر گرمایش جهانی را به ۱.۵ درجه سانتیگراد محدود کنیم، مجهز نیست.

این نامه می‌افزاید «ساخت یک سیستم غذایی» باید اولویت اصلی COP۲۷ باشد.

اگر چه نمودار گرسنگی تا سال ۲۰۱۹ کاهش یافته است، اما از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۲، تعداد افراد مبتلا به سوءتغذیه تا ۱۵۰ میلیون افزایش یافته است.

کد خبر: ۱۸۶٬۲۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha