۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
مشکل قطعی آب کالپوش رفع خواهد شد | اجرای مجتمع آبرسانی جدید
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

مشکل قطعی آب کالپوش رفع خواهد شد | اجرای مجتمع آبرسانی جدید

میامی-آشوری مدیر امور آبفای میامی با اشاره به مشکل کم آبی روستاهای کالپوش به خصوص کرنگ، گفت: با اجرای طرح مجتمع آبرسانی در این منطقه، شاهد تامین آب پایدار و رفع مشکلات مردم خواهیم بود.

مجتبی آشوری در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه طی دو سال اخیر در شهرستان میامی با خشکسالی گسترده‌ای روبرو هستیم، تاکید کرد: ۸۰ درصد از آب روستاهای منطقه کالپوش از طریق آب‌های سطحی و چشمه‌ها تأمین می‌شود که در دو سال اخیر، کمبود بارش‌ها متأسفانه مشکلات آبرسانی را تشدید کرده است.

وی با بیان اینکه منابع آب سطحی کالپوش به شدت وابسته به بارش برف و باران است، ابراز کرد: از آنجا که شاهد کمبود بارش‌ها به خصوص در یک سال اخیر بودیم از اواسط تابستان روستاهایی مانند کرنگ در منطقه کالپوش دچار کمبود آب شدند.

مدیر امور آب و فاضلاب میامی با بیان اینکه دو راهکار میان مدت و بلند مدت برای تأمین آب کالپوش تدارک دیده شده است، تاکید کرد: در طرح میان مدت، چند چشمه جدید شناسایی و پروژه الحاق آنها به خط انتقال آب شرب روستای کرنگ در دست اجرا است.

آشوری با بیان اینکه اجرای این طرح، مقداری وضعیت آب رسانی به روستای کرنگ را بهبود می بخشد، تاکید کرد: برای تأمین آب پایدار در این منطقه همچنین طرح اجرای مجتمع آبرسانی در دستور کار قرار دارد.

۸۰ درصد از آب روستاهای منطقه کالپوش از طریق آب‌های سطحی و چشمه‌ها تأمین می‌شود

وی با بیان اینکه ۶۰۰ مشترک آب شرب در روستای کرنگ وجود دارد، تاکید کرد: در این روستا چهار ماه است که مشکل آب وجود دارد اما با اجرای مجتمع آبرسانی کالپوش که فاز اول آن شامل روستاهای کمردار، دشت شاد، حسین آباد و کرنگ خواهد بود، تأمین آب پایدار تحقق خواهد یافت.

مدیر امور آبفای میامی با بیان اینکه این مجتمع در دست اجرا است و لوله گذاری آن نیز ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تاکید کرد: مطالعات مرتبط با تصفیه‌خانه این مجتمع نیز انجام شده و در صورت تأمین اعتبار می‌توانیم شاهد تکمیل این پروژه مهم آبرسانی در بخش کالپوش باشیم.

آشوری با بیان اینکه عملیات ساخت این مجتمع آبرسانی دو سال قبل آغاز شده است، تاکید کرد: در صورتی که تأمین اعتبار برای این طرح صورت گیرد، تصفیه خانه تا پایان تابستان سال آینده راه اندازی و مشکل آب به صورت پایدار در این روستاها حل خواهد شد.

به گزارش بازار، کمبود آب در کالپوش از جمله مطالبات مردم شرق استان سمنان محسوب می شود که در پیام هایی به خبرگزاری بازار، نیز بارها مورد تاکید قرار گرفته است.

کد خبر: ۱۸۶٬۲۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha