۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶
فعالیت ۹ شهرک گلخانه ای دولتی و خصوصی در استان همدان
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

فعالیت ۹ شهرک گلخانه ای دولتی و خصوصی در استان همدان

همدان - کردیان، مدیر شرکت شهرک های کشاورزی استان همدان از افزایش سطح گلخانه‌های این استان خبر داد و گفت: تعداد شهرک‌های گلخانه‌ای فعال استان همدان در بخش دولتی هشت مورد و در بخش خصوصی یک مورد است.

امیرعباس کردیان در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه تغییرات اقلیمی، محدودیت منابع آب و حفظ تولید و منابع موجود ما را به سمت کشت‌های گلخانه‌ای سوق می دهد، گفت: به افراد متقاضی کشت‌های گلخانه‌ای تا ۸۰ درصد تسهیلات سرمایه در گردش پرداخت می‌شود.

وی بابیان اینکهه توسعه کشت گلخانه‌ای براساس سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی با توجه به کمبود منابع آبی کشور راهکاری است که اکنون دولت سیزدهم با جدیت برای اجرایی شدن آن گام‌ برداشته افزود: تعداد شهرک‌های گلخانه‌ای فعال استان همدان در بخش دولتی هشت مورد، در بخش خصوصی یک مورد و مجتمع‌های خصوصی در دست اقدام هفت مورد است.

مصرف آب در کشت گلخانه‌ای ۹۰ درصد صرفه جویی می‌شود برای همین علت توسعه این بخش یکی از بهترین گزینه‌ها برای مقابله با کم آبی به شمار می‌رود

مدیر شرکت شهرک های کشاورزی استان همدان تعداد مجتمع‌های در حال جانمایی در بخش دولتی را یک مورد، ملی را دو مورد و خصوصی را دو مورد ذکر کرد و گفت: مصرف آب در کشت گلخانه‌ای ۹۰ درصد صرفه جویی می‌شود برای همین علت توسعه این بخش یکی از بهترین گزینه‌ها برای مقابله با کم آبی به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه هفت مورد مجتمع خصوصی در دست اقدام است، گفت: مکاتباتی با شرکت آب‌منطقه‌ای انجام شده تا زمین‌هایی که چاه‌های ۶ دانگ با مالکیت شخصی دارند به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها معرفی شوند تا جلسه توجیهی و ترویجی با صاحبان چاه‌های شخصی و ترغیب آنها به کشت‌های گلخانه‌ای انجام شود.

دو هزار و ۴۰۰ نفر در گلخانه ها مشغول به کار هستند

وی با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور تسهیلات خوبی در توسعه گلخانه‌ها به بخش کشاورزی اختصاص یافت، عنوان کرد:در حال حاضر دو هزار و ۴۰۰ نفر در گلخانه ها مشغول به کار هستند اما این میزان کافی نیست و در تلاش هستیم تا ظرفیت بیشتری را در شهرستان‌های استان برای توسعه گلخانه‌ای فراهم کنیم.

کردیان با تاکید بر اینکه تا پایان سال ۳۰۰ هکتار به سطح گلخانه‌های استان همدان افزوده می‌شود متذکر شد: در حال حاضر در حال مکاتبه با معاونت‌های شرکت آب منطقه‌ای در خصوص استفاده از آب‌های سطحی در بخش گلخانه‌ها در شهرستان نهاوند هستیم.

کد خبر: ۱۸۶٬۲۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha