۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴
اصلاح شبکه برق ۳۰ هزار روستای کشور در دستور کار وزارت نیرو
مجری طرح برق روستایی شرکت توانیر اعلام کرد

اصلاح شبکه برق ۳۰ هزار روستای کشور در دستور کار وزارت نیرو

شبیهی، مجری طرح برق روستایی شرکت توانیر گفت: بیش از ۳۰ هزار روستای کشور با عمر بالای شبکه برق، نیازمند اصلاح شبکه است.

به گزارش بازار به نقل از وزارت نیرو، فرهاد شبیهی اظهار داشت: در راستای توسعه متوازن، عدالت محوری و بهبود کیفیت زندگی هموطنان روستایی، همچنین ارتقای زیرساخت‌های اقتصادی و توسعه اشتغال پایدار و افزایش مهاجرت معکوس به روستاها، طرح بهسازی و توسعه روستایی در کانون توجه شرکت توانیر و وزارت نیرو قرار دارد.

وی با بیان اینکه اصلی‌ترین محورهای مورد توجه از سوی دولت و قانون‌گذاران ارائه خدمات به روستاها و مناطق محروم و افزایش سطح کیفی خدمات ارائه شده به این مناطق است، گفت: در این راستا با توجه جدی وزارت نیرو و شرکت توانیر، بیش از ۹۹.۷ درصد از جمعیت ۲۱.۵ میلیون نفری روستایی کشور با احداث بیش از ۲۵۰ هزار کیلومتر شبکه و تاسیسات مربوطه، از نعمت برق مطمئن و پایدار بهره‌مند هستند.

وی ادامه داد: این میزان بهره‌مندی، از میانگین جهانی که در حال حاضر ۸۵ درصد است بیشتر بوده و در رده پیشروترین کشورهای جهان قرار داریم.

شبیهی، جایگاه کشور از منظر توسعه شبکه برق روستایی و میزان دسترسی به برق در روستاها را در مقایسه با شاخص‌های جهانی قابل قبول دانست و خاطرنشان کرد: اگرچه از نظر شاخص‌ها در موقعیت مناسبی قرار داریم، اما همچنان در عرصه‌های مختلف این بخش نیازمند تلاش بیشتر و اجرای پروژه‌های مناسب جهت استمرار تامین برق پایدار و قابل اتکا در روستاها هستیم.

وی از جمله شاخص‌های مورد توجه در این طرح را جابه‌جایی پایه‌ها از معابر و اصلاح شاخص‌های کیفیت برق از جمله رفع افت ولتاژ، رفع فرسودگی شبکه و تاسیسات، توسعه شبکه و اصلاح روشنایی معابر دانست و گفت: مشکلات برق ۷۰۰۰ روستا در سراسر کشور در قالب این طرح طی سال گذشته برطرف شده است.

مجری طرح برق روستایی شرکت توانیر بیان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال‌جاری، مشکلات شبکه برق ۷۰۰۰ روستای دیگر برطرف خواهد شد.

کد خبر: ۱۸۶٬۱۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha