۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰
مازندران نیازمند سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی است
در گفتگو با بازار؛

مازندران نیازمند سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی است

ساری- عنایتی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی را از نیازهای ضروری و دارای اولویت استان اعلام کرد.

حسن عنایتی در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار این که مازندران نیازمند سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی است، گفت: این سرمایه گذاری در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی و زیرساختی احساس می شود.

وی ارتقای ظرفیت ها و تقویت زنجیره ارزش را سبب رونق بخش کشاورزی ذکر کرد و گفت: اگر در این بخش ها تلاش شود می توانیم در تامین غذای جامعه نقش بیشتری ایفا کنیم.

وی ادامه داد: همچنین توسعه صنایع تبدیلی سبب اقتصادی شدن کشاورزی می شود و خوشبختانه تاکنون وضعیت تکنولوژی و مدیریت باغ افزایش یافته است.

عنایتی با اظهار این که مازندران ظرفیت خوبی برای کشور محسوب می شود، گفت: مهمترین مشکل کنونی بستر تولید است زیرا هر روز با محدودیت هایی روبرو می شویم و در آینده باید مدیریت منابع آبی جزو اولویت ها قرار گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران به تغییرات آب و هوایی و اقلیم اشاره کرد و گفت: همچنین نوع پراکنش باران از نظر زمانی و مکانی متفاوت است و عرصه ها در حوزه تامین آبی دچار مشکل هستند و باید سرمایه گذاری بیشتری در این حوزه صورت گیرد.

وی میزان تولیدات کشاورزی استان را سالانه 7.5 میلیون تن ذکر کرد.

کد خبر: ۱۸۶٬۱۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha