۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵
سردرگمی صنعتگران در تجارت خارجی | تصمیمات خلق‌الساعه مانع است
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

سردرگمی صنعتگران در تجارت خارجی | تصمیمات خلق‌الساعه مانع است

گرگان - بهرامی، رئیس خانه صنعت و معدن گلستان با بیان اینکه صنعت این سال‌ها دچار سردرگمی است، گفت: تصمیمات خلق‌الساعه امکان تجارت با بازارجهانی را به تولیدکننده نمی‌دهد.

رمضان بهرامی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: امروز همه به این باور رسیدند که حوزه اقتصادی باید توفیق پیدا کند تا جامعه و مردم همه بتوانند رشد و ترقی داشته باشند.

رئیس خانه صنعت و معدن گلستان با بیان اینکه امسال از نام‌گذاری سال چیزی عاید تولیدکنندگان نشد، افزود: در ماه‌های نخست سال افزایش ۵۷ درصدی دستمزد کارگران بودن هماهنگی با بخش تولید تصمیم‌گیری شد و پس از خاموشی صنایع به دلیل رفاه مشترکان خانگی در فصل گرما و هم اکنون قفل شدن تسهیلات بانکی را شاهد هستیم.

این فعال اقتصادی با تأکید بر اینکه بدون امکاناتی نظیر تسهیلات بانکی و زیرساخت‌هایی نظیر برق، آب و گاز توسعه اقتصادی و تولید شکل نخواهد گرفت، افزود: متأسفانه بسیاری از تصمیمات اقتصادی بدون هماهنگی با صاحبان صنایع گرفته می‌شود.

او ضمن انتقاد از افزایش یکباره حقوق و دستمزد کارگران در سال جاری، گفت: با تحمیل این بار بر بخش تولید، این هزینه را تولیدکننده نه بلکه مصرف‌کننده با افزایش قیمت کالا پرداخت کرد.

بهرامی با بیان اینکه صنعت این سال‌ها دچار سردرگمی است، افزود: امروز بازارهای هدف را یک صنعتگر پیدا می‌کند و فردا با یک بخش‌نامه جلوی صادرات گرفته می‌شود؛ این رویکرد در هیچ جای دنیا مرسوم نیست.

رئیس خانه صنعت و معدن گلستان حاصل چنین تصمیماتی را نگاهی غیرکارشناسی دانست و اعلام کرد: این نوع نگاه در تولید بسیار آزاردهنده و آفت تولید است؛ چراکه دوستان در یک فضایی به‌دوراز تجربه کسب‌وکار، نسخه‌ای برای صنعتگر می‌پیچند.

وی ادامه داد: هرچند این اتفاق بیشتر در طول سال‌های گذشته افتاد و در حال حاضر کمتر شده؛ اما همین میزان هم به تولید آسیب وارد می‌کند.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه امسال در حوزه تولید رشد اقتصادی نداشتیم، افزود: سود تورمی برای حوزه تولید آفت است بلکه برآیند سود تولید باید بر اساس گردش مالی و تجاری باشد.

وی در خاتمه یادآور شد: زمانی اقتصاد پویا و چشمگیر است که وارد فرایند سود عملیاتی شود و بر اساس تولید و عرضه سودآور باشد که این اتفاق در بخش تولید نیفتاده است.

کد خبر: ۱۸۶٬۱۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha