۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۸
خراسان رضوی بارانی و مه‌آلود است| رانندگان احتیاط کنند
بازار گزارش می‌دهد؛

خراسان رضوی بارانی و مه‌آلود است| رانندگان احتیاط کنند

مشهد- تغییرات جوی در استان خراسان علاوه بر کاهش دما موجب بارندگی و مه گرفتگی در راه‌های مواصلاتی این استان شده است که بنا بر توصیه پلیس‌راه رانندگان باید بااحتیاط بیشتری در این مسیرها تردد کنند.

بازار؛ گروه استان‌ها: نفوذ و گسترش جریانات سرد شمالی و هم‌چنین رگبارهای پراکنده در خراسان رضوی موجب شد تا اداره کل هواشناسی بر همین اساس هشدار سطح زرد اعلام کند.

به گزارش خبرنگار بازار و بنا بر اعلام مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی نفوذ و گسترش جریانات سرد شمالی از روز دوشنبه ۱۶ آبان ماه سال جاری، باعث کاهش فراوان دما در سطح استان خواهد شد.

در این اطلاعیه آمده است: این تغییرات جوی و کاهش دما از فردا دوشنبه در استان آغاز می‌شود و تا اواخر وقت پنجشنبه هفته جاری ادامه دارد.

ازجمله پیامدهای عملکرد سامانه جوی، کاهش دمای روزانه بین ۱۰ تا ۱۳ درجه و دمای حداقل شبانه بین ۶ تا هشت درجه سلسیوس و نیز در نواحی سردسیر رسیدن دمای حداقل شبانه به صفر و کمتر از صفر درجه خواهد بود.

بر اساس این اطلاعیه، ادامه بارش‌های پراکنده در خراسان رضوی تا اواخر وقت روز چهارشنبه ۱۸ آبان ماه در نواحی سردسیر به شکل بارش باران و برف خواهد بود و علاوه بر آن وزش باد به نسبت شدید نیز در محورهای کوهستانی استان همراه با کولاک رخ خواهد داد.

در این اطلاعیه آمده است: این پدیده به‌ویژه در روز دوشنبه همراه با گسترش مه و کاهش دید در جاده‌های استان خراسان رضوی رخ خواهد داد و لغزندگی محورهای مواصلاتی از دیگر پیامدهای این سامانه جوی است.

مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی در این اطلاعیه نسبت به تمهیدات لازم در خصوص تأمین سوخت و تنظیم دمای گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و دامداری‌ها تأکید کرد و از کشاورزان خواست جهت جلوگیری از سرمازدگی محصولات کشاورزی و باغی اقدامات لازم را انجام دهند.

رانندگان احتیاط کنند

در همین راستا رئیس پلیس‌راه خراسان رضوی نیز صبح دوشنبه اعلام کرد: بیشتر جاده‌های استان ازجمله مسیرهای شمالی آن بارانی، لغزنده و مه‌آلود است.

سرهنگ حسین میش مست افزود: چناران، قوچان، کلات و سر ولایت از مسیرهای بارانی و لغزنده خراسان رضوی است.

وی اضافه کرد: گردنه تیوان در مسیر درگز، گردنه گوجگی در مسیر کلات و گردنه مزداوند در جاده سرخس نیز دچار مه گرفتگی است و محدودیت دید دارد و رانندگان باید با رعایت فاصله طولی و سرعت مطمئنه تردد کنند.

کد خبر: ۱۸۶٬۱۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha