۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۰
دولت بخش درآمدی آیین‌نامه تولید برق پاک را اصلاح کرد

دولت بخش درآمدی آیین‌نامه تولید برق پاک را اصلاح کرد

توانیر، موظف شد به گونه ای نسبت به ایجاد زیرساخت لازم برای تفکیک مبالغ ناشی از اجرای این آیین نامه از مبدأ پرداخت، تا زمان تعیین شده اقدام کند که مبالغ دریافتی به حساب ذی‌نفعان مربوط واریز شود.

به گزارش بازار، هیات وزیران در جلسه بعدازظهر یکشنبه به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور،   به منظور رفع ایراد و اعلام مغایرت قانونی از سوی مجلس شورای اسلامی درخصوص آیین نامه اجرایی ماده (۱۶) قانون جهش تولید دانش بنیان موضوع توسعه بازار تولید برق پاک (انرژی های تجدیدپذیر) از طریق شرکت های دانش بنیان، با پیشنهاد اصلاح آیین نامه مذکور موافقت کرد.

به موجب این اصلاحیه، شرکت توانیر موظف شد به گونه ای نسبت به ایجاد زیر ساخت لازم برای تفکیک مبالغ ناشی از اجرای این آیین نامه از مبدأ پرداخت، تا زمان تعیین شده اقدام نماید که مبالغ دریافتی با رعایت اصل (۵۳) قانون اساسی و تشریفات قانونی، به حساب ذی نفعان مربوط واریز گردد.

همچنین مصوب شد، مادامی که زیرساخت لازم به منظور واریز مبالغ از مبدا صورت نپذیرفته باشد، خزانه داری کل کشور موظف است بر اساس اعلام وزیر نیرو، درصدی از کلیه وصول های قبوض برق مصرفی مشترکین را به شرح این آیین نامه به صورت علی الحساب با رعایت قوانین و مقررات مربوط به حساب ذی نفعان واریز نماید.

کد خبر: ۱۸۶٬۰۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha